ELT1104 Writing Skills IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1104 Yazma Becerileri II Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT
Dersin Amacı: ELT1104 Yazma Becerileri - II dersi, öğrencilerin bir üniversitedeki akademik çalışmalarını başarılı bir şekilde üstlenmeleri için gerekli olan bütünleşik olarak ilgili beceriler olarak yazma ve okuma becerisini sağlamayı amaçlar. Öğrenciler, okuduğunu anlama, yazma süreci ve eleştirel düşünme konularını çalışacak ve uygulayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilmelidir: 1. Okudukları metinleri analiz etmek için eleştirel düşünmeyi kullanmak, 2. Kendi yazılarını analiz etmek için eleştirel düşünmeyi kullanmak, 3. Diğer öğrencilerin açıklayıcı yazmasını değerlendirmek, 4. Kendi açıklamalarını değerlendirmek. yazma, 5. Okudukları metinlerin özetlerini yaz, 6. Okudukları metinlere cevap veya tepki yaz, 7. Birkaç açıklayıcı deneme türü yaz: lehte aleyhte olanlar, neden-sonuç, problem-çözüm, 8. Paragraf, alıntı ve diğer kaynaklardan özetler ve bunları kendi yazılarına dahil eder, 9. Kendi yazılarında paragraflama ve tırnak için APA tarzı alıntı kullanır, 10. Yazma bir süreç olarak yaklaşarak yazılarını geliştirir, 11. İşlem yazma stratejilerine aşina olmak

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencileri ön yazma teknikleri, yazmadaki adımlar, gözden geçirme ve düzenleme için temeller ve akran incelemesi gibi temel yazma becerileri ile donatır. Öğrencilerin kompozisyon yazma becerileri keskinleştirilecek ve açık, tutarlı ve tutarlı bir şekilde yazmak için eğitilecektir. Okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı artırmak için çeşitli etkinlikler gerçekleştirilecektir (kapsamlı ve yoğun okuma, odaklanmış, geliştirilmiş, düzenlenmiş paragraflar ve / veya kısa yazılar). Kurs katılımcılarına, akademik yazım kurallarını kullanarak eğitim araştırmalarını okumak, parola koymak, özetlemek ve sentezlemek için bilgi ve becerilerini kullanabilecekleri bir çerçeve sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ve içeriğe genel bakış  Birinci Dönem Tekrarı - (Tez Beyanı, Konu Cümleleri, Yazarın amacını ve temasını belirleme, Ana Fikirler ve Destekleyici Detaylar)
2) Birinci Dönemin Özeti- II (Metin Yazma, Özetleme, Deneme Taslağı)
3) Birlik ve tutarlılık
4) Akran geribildirimi, Birinci Dönem Revizyonu - III (İntihal - APA Alıntıları)
5) Deneme 1: Artılar ve Eksiler , Taslak ve Organizasyon, Deneme 1 - İlk Taslak Gönderme
6) Deneme 1 - İlk Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanının geri bildirimi  Denemelerde gramer ve cümle yapısı  Deneme 1 - İkinci Taslak Gönderme
7)  Deneme 1 - İkinci Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim  Tutarlılık: Dramatik giriş  Deneme 1 - Son Taslak Gönderme
8) Ara Sınav
9)  Deneme 2: Sebep-sonuç Analizi  Taslak ve Organizasyon say Deneme 2 - İlk Taslak Gönderme
10) Deneme 2 - İlk Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim  Tutarlılık: Sebep ve sonuç için geçişler ve ifadeler  Deneme 2 - İkinci Taslak Gönderme
11)  Deneme 2 - İkinci Taslak, Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim  Tutarlılık: Örneklerin organizasyonu  Deneme 2 - Son Taslak Gönderme
12) Deneme 3: Problem Çözümü  Taslak ve Organizasyon  Deneme 3 - İlk Taslak Gönderme
13) Deneme 3 - İlk Taslak - Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim say Deneme 3 - İkinci Taslak Gönderme
14)  Deneme 3 - İkinci Taslak - Akran Geri Bildirimi + Öğretim elemanından geri bildirim  Paketleme  Deneme 3 - Son Taslak Gönderme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 11 % 50
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Ödevler 6 4 24
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.