ELT1105 Oral Communication Skills IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1105 Sözlü İletişim Becerileri I Bahar
Güz
2 0 2 2
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersin Amacı: 1. Öğrencilere denetimli bir ortamda İngilizce pratik yapma deneyimi vermek
2. Öğrencilerin konuşmada özgüven kazanmalarına ve kaygılarını azaltmalarına yardımcı olmak
3.Sözlü iletişim sürecinin doğasını anlamak
4. Dil kullanımı, ses ve sözel olmayan sembolleri geliştirmek
5. Öğrencilerin; kendilerinin ve diğerlerinin konuşmalarını etkili bir şekilde değerlendirmelerine yardımcı olmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Vurgu, tonlama, seslerin kalitesi gibi konuşma içeriklerini derinlemesine anlama
2.Yazılı dili sözlü dilden ayıran faktörleri belirleyabilme
3. Diğer kişilerin konuşmasında bu kavramların incelenmesi
4. Başarılı öğrencilerin bunu kendi konuşmalarına da uygulayabilmesi

Dersin İçeriği

Öğrencilerin hem başarılı hem de başarısız iletişim örneklerinin incelenmesini sağlayan değişik uygulamaları içeren derslerden oluşmaktadır. Öğrenciler, bu alanda edindikleri önceki bilgilerinden de yararlanarak, çeşitli seviyelerdeki konuşmaların düzenlenmesini öğrenip bunu kendi konuşmalarına uygularlar. Dinleyicinin ve ortamın önemi gibi konuşmadaki sosyal faktörler de vurgulanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1)
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lucas, E. S.(2001-7th Edition). The Art of Public Speaking. New York: McGraw-Hill Companies Inc.

Avery, P. & Ehrlich, S. (1992). Teaching American English Pronunciation. Oxford, England: Oxford University Press.

Kelly, G. (2000). How to Teach Pronunciation. Essex, England: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar: Lucas, E. S.(2001-7th Edition). The Art of Public Speaking. New York: McGraw-Hill Companies Inc.

Avery, P. & Ehrlich, S. (1992). Teaching American English Pronunciation. Oxford, England: Oxford University Press.

Kelly, G. (2000). How to Teach Pronunciation. Essex, England: Pearson Education Limited.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 13 % 60
Sunum 1 % 15
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 1 3
Sunum / Seminer 1 4 4
Ödevler 10 1 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.