İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1101 | Okuma Becerileri I | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 2 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | ELT 1101 Okuma I dersi, öğrencilere bir üniversitedeki akademik çalışmaları başarıyla tamamlamaları için gerekli olan okuma becerilerini kazandırmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: • Lisans düzeyindeki materyallerde çeşitli amaçlar için eleştirel düşünme, problem çözme yaklaşımı kullanarak bağımsız olarak okuyun; • Amaca ve metne uygun okuma stratejileri seçin; • Anlama / oran stratejilerinin etkinliğini izlemek ve gerektiğinde bunları ayarlamak; • Yeni kelimelerle karşılaştığınızda bir kaynak bankasından stratejiler seçin ve kullanın; • Lisans derslerinin okuma taleplerini karşılamak için çeşitli çalışma becerileri ve yöntemleri seçin ve gösterin. • Kelimelerin ve cümlelerin anlamlarını belirleyin. • Ana fikri ve destekleyici detayları yazılı metin olarak anlayın. • Bir yazarın amacını, bakış açısını ve amaçlanan anlamını tanımlayın. • Yazılı materyalde fikirler arasındaki ilişkiyi analiz etmek ve bir metinde belirtilen veya ima edilen bilgilerden indüktif ve çıkarılabilir sonuçlar çıkarmak. • Karmaşık metinleri anlamak için okuma stratejilerini kullanmak Yazılı materyalleri değerlendirmek için eleştirel muhakeme becerilerini kullanmak becerilerini kazanır. |
Okuma becerilerini geliştirmek için stratejiler öğrenilecek ve performansı iyileştirmek için çeşitli aktiviteler tamamlanacak (kapsamlı ve yoğun okuma, çeşitli retorik tarzlarda kompozisyonlar, vb…). Kurs katılımcılarına, kullanacakları bir çerçeve sağlanacaktır. Bilgilerini ve becerilerini eğitim araştırmalarını okumak, anlatmak, özetlemek ve sentezlemek için uygulayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 8 | % 50 |
Sunum | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |