ECE2113 Child and MediaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2113 Çocuk ve Medya Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: - çocukluk donemine iliskin genis capli brincil dokumanlar, bilimsel yayinlar ve populer yazilari incelemek
- sınıffta paylasilmakta olan dokumanlar hakkinda soru sorabilme pratigi
- öğrenciler princil kaynaklara iliskin soru sormayi, tarihsel veri tabanlarini inceleyebilmek icin kutuphane kullanimini ve internet okuyuculari icin yazi hazirlanmasini ogrenirler
- kendi kulturel deneyimlerini sorgulama ve kendi cocukluk kulturunu elestirel olarak incelemek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda:
1.Öğrenciler; çocuk ve aile için kitle iletişim araçları ve dijital medyanın rolünün daha çok farkında olacaktır.
2.Öğrenciler; çocuklar için uygulama oluşturanların çalışmalarını, internet sitelerini, müzikleri, filmleri, televizyonu, pazarlamayı, Mario gibi oyunları ve genel olarak interneti içeren çocuk medyasının ekonomisi ve pazarlaması hakkında bir anlayış kazanacaktır.
3.Öğrenciler; çocukları ilgilendiren iletişim politik sorunlar hakkında bir anlayış kazanacaktır.
4.Öğrenciler; çocuk medya ve teknolojisinin bilişsel, sosyal ve duygusal yönleri hakkında bakış açısı kazanacak ve çocukları etkileme ve şekillendirmede oynadıkları rolü anlayacaktır.
5.Öğrenciler; yakın zamana ait araştırmalar/bilgileri okuyacak, eleştirel ve analitik becerilerini geliştirecek ve araştırma becerilerini geliştirecektir.
6.Öğrenciler; çocuklar için medyaya ilişkin farklı araştırma paradigmalarına maruz kalacak ve bu alandaki araştırmaları değerlendirmek için becerilerini stratejilerini geliştirecektir.
7.Öğrenciler; medya ve çocuğa ilişkin farklı konularla ilgili kendi blog sayfalarını yazabilecektir.
8.Öğrenciler; çocukların medya kullanımıyla ilgili bir anket yarabilecektir.
9.Öğrenciler; anket sonuçlarını analiz edebilecek ve çocuklar ile medya üzerine yaptıkları anketlere dayanan makaleler/haberler yazabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders çocuklarla ilgili popüler kültür ve medyanın gelişimine bakacaktır. Çocuklar için ve çocuklar tarafından yapılan kültürel nesneleri kullanılacaktır (gençlik edebiyatı, reklamcılık, internet siteleri, video oyunlar, filmler, televizyon şovları ve oyuncaklar). Ayrıca, kültürün ve medyanın
büyük sosyal sorularla nasıl ilişki olduğuna ve çocuklar üzerindeki etkilerine bakılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Müfredatın gözden geçirilmesi Twitter ve Instagram için olarak sosyal medya isimlerinin kontrol edilmesi Sunum konuların kontrol edilmesi Blogların alt konularının kontrol edilmesi
2) Medya ve medya okuryazarlığı nedir? Başlangıç: Medya ve Eğitim temelleri
3) Kitaplar ve çocuklar
4) Televizyon ve çocuklar (reklamlar, kanallar ve kısıtlamalar)
5) Tablet bilgisayar, akıllı telefon, bilgisayar ve çocuklar
6) Çizgi filmler, animasyonlar, filmler ve çocuklar
7) YouTube ve küçük çocuklar
8) Oyuncaklar, fiziksel ve masaüstü oyunlar ve çocuklar Ödev 4. Kısa Sınav - 1
9) Dijital oyunlar ve çocuklar
10) Medyada şiddet, seks, uyuşturucular, kötü dil, tehlike
11) Sosyal medya ve çocuklar
12) Çocuklar ve medya politikası
13) Ödev 2 için ebeveynlik ve medya sunumları Ödev 4. Kısa Sınav - 2
14) Ödev 3'ün sunumları
15) Final için Son teslimler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Singer, D. G. & Singer, J. L. (2001). Handbook of children and the media. London: SAGE.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 5 % 20
Küçük Sınavlar 2 % 10
Sunum 2 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 8 1 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 2 16
Sunum / Seminer 2 1 2
Proje 1 2 2
Ödevler 5 3 15
Küçük Sınavlar 2 1 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.