OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2104 | Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Bu ders; okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocuklar için müzik gelişiminin önemini kavramalarını, onlara yönelik müzik etkinlikleri oluşturmalarını ve uygulamalarını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-3-6 yaş arası çocuklar için ritim, şarkı, dans ve hareket etkinlikleri oluşturma 2-Müzik hafızasının önemini ve ritim perküsyonunu analiz etme 3-Erken çocukluk eğitimi için müzik ve hareket müfredatı geliştirme |
Müze eğitimi, müze ziyareti, çocukların çizim aşamaları, müzik gelişimi ve psikolojisi, ritmik algı, vücut perküsyonu, notalar, semboller, kolaj, çizim, resim, okul öncesi dönemde motor gelişimi ve büyük motor etkinlikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müze eğitimi | |
2) | Ulusal Saraylar Resim Müzesi | |
3) | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim Heykel Müzesi | |
4) | Çocukların çizim aşamaları | |
5) | Kolaj, çizim ve resim | |
6) | Müzik gelişimi | |
7) | Ritmik algı | |
8) | Notalar ve müzik sembolleri | |
9) | Vücut perküsyonu | |
10) | Orff oyunları | |
11) | Müzik psikolojisi | |
12) | Motor gelişim | |
13) | Okul öncesi çocukları için büyük motor etkinlikleri | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Greata, J. D. (2006). An Introduction to Music in Early Childhood Education. Cengage Learning. 2- Öztürk, A. (2004). Okul Öncesi Eğitimde Müzik. Morpa Kültür Yayınları. 3- Ömeroğlu, E., Turla, A., Ersoy, Ö., Şahin, F.T. & Kandır, A., (2007). Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması. Kök Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Connors, A. F. (2009). 101 Rhythm Instrument Activities for Young Children. Beltsville, MD: Gryphon House. 2- Ojala Koçak, K., & Erol, O. (2017). Eğiten Kitap. 3- Alpöge, G. (2006). Okul Öncesi için Çocuk ve Müzik. Bu Yayınevi. 4- Levitin, D. (2006). This is Your Brain on Music: Understanding a Human Obsession. Penguin Books. 5- Mertoğlu, E. Biz çocuklarız. 6- Abaci, O. (2005). Çocuk ve Müze. Morpa Kültür Yayınları. 7- Yavuzer, H. (2000). Resimleriyle Çocuk. Remzi Kitabevi. 8- http://okuloncesimuzeegitimi.blogspot.com.tr/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 14 |
Uygulama | 14 | % 10 |
Arazi Çalışması | 1 | % 16 |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 90 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |