EDS1104 Instructional TechnologiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1104 Öğretim Teknolojileri Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencinin, öğretim sürecini daha etkili hale getirmek için materyal tasarlamanın önemini ve gerekliliğini kavramasını, çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini tasarlamasını ve değerlendirmesini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Eğitimde bilgi teknolojilerini kavrayabilecek,
2. Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin özelliklerini açıklayabilecek,
3. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilecek,
4. Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimleri açıklayabilecek,
5. Güncel okuryazarlıklar bilgi ve becerisine sahip olacak,
6. Araç ve materyal olarak öğretim teknolojilerini açıklayabilecek,
7. Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini materyal geliştirme sürecinde uygulayabilecek,
8. Çeşitli nitelikte öğretim materyallerini değerlendirebilecektir.

Dersin İçeriği

1. Eğitimde bilgi teknolojileri
2. Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması
3. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
4. Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler
5. Güncel okuryazarlıklar
6. Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri
7. Öğretim materyallerinin tasarımı
8. Tematik öğretim materyali tasarlama
9. Alana özgü nesne ambarı oluşturma
10. Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel kavramlar (Eğitim, öğrenme, öğrenme ilkeleri, öğretim, eğitim ve öğretim programı, teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi, iletişim, Dale'in yaşantı konisi, öğretim materyali ve öğretim araç ve gereci )
2) Eğitimde bilgi teknolojileri
3) Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması
4) Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
5) Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler
6) Güncel okuryazarlıklar
7) Ara Sınav
8) Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri
9) Öğretim materyallerinin tasarımı
10) Öğretim materyallerinin tasarımı
11) Tematik öğretim materyali tasarlama
12) Alana özgü nesne ambarı oluşturma
13) Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri
14) Alana özgü etkinlik ve materyal örneklerinin incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Demirel, Ö., Seferoğlu, S. & Yağcı E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Kaya, Z. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Seferoğlu S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Yanpar, T. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ergin, A. (2002). Öğretim teknolojileri ve iletişim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Heinich, R., Molenda, M., Russel, J. D. & Smaldino, S. E.(2002). Instructional media and technologies for learning (7th edition). USA: Pearson education Inc.
Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D.(1996). Instructional technology for teaching and learning. usa: Prentice-Hall Inc.
Selvi, K. (Ed.) (2008). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 15 15
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.