Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma Dersin kapsamının, şeklinin ve gerekliliklerinin tartışılması |
|
2) |
Özel eğitimde temel kavramların ele alınması; özel eğitim, özel eğitimin ilkeleri, yetersizlik, zedelenme, engel, etiketleme, sınıflandırma ve yaygınlık kavramlarının tartışılması Bir müdahale ve eğitim yöntemi olarak özel eğitim |
Veysel Aksoy (2017). Özel Eğitim. Pegem Akademi Introduction to Speacial Education PPT |
3) |
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Tanılanması |
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi Nobel Akademik Yayıncılık Üstün Zekalı ve Yetenkli Çocuklar PPT |
4) |
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitiminde kullanılan teknikler; hızlandırma gruplama, zenginleştirme ve farklılaştırma |
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık Gifted and Talented Children PPT |
5) |
Öğrenme Güçlükleri Öğrenme Güçlüklerinin çeşitleri; Disleksi, Diskalkuli, Disgrafi ve Tanımlanması |
Learning Disabilities PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
6) |
Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocukların Eğitimi |
Learning Disabilities PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
7) |
Dikkat Eksikliği ve Hipearktivite Bozukluğu olan Çocuklar, Özellikleri ve Tanılamaları |
Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
8) |
Vize |
Gifted and Talented Children PPT Learning Disabilities PPT Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
9) |
DEHB'li Çocukların Eğitimi |
Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
10) |
DEHB'li Çocukların Eğitimi |
Children with ADHD PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
11) |
Duygu Davranış Bozukluğu olan Çocuklar Duygu Davranış Bozukluğu olan Çocukların Özellikleri ve Tanılanması |
Social and Emotional Disorders PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
12) |
Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi |
Social and Emotional Disorders PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
13) |
Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi |
Social and Emotional Disorders PPT Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi |
14) |
Genel Tekrar ve Final |
Tüm materyaller |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
|
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
|
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
|
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
|
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
|
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
|
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
|
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
|
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
|
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
|
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
|
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
|
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
|