BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS4102 | Okullarda Rehberlik | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | * Öğrencilere öğretmenliğin rehberlik, danışmanlık ve yardım boyutunun içeriği, etkisi ve önemi hakkında gerekli altyapıyı kazandırmak * Okul rehberlik servislerinin amacı, görevleri, diğer birimlerle nasıl işbirliği yaptığı, tarihçesi, çalışma alanları hakkında öğretmen adaylarını bilgilendirmek * Öğretmenlerin rehber ve danışman rollerini ve buna uygun olarak nasıl davranacaklarını, reaksiyon vereceklerini ve müdahale edeceklerini anlamalarını sağlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinde temel kavramları tanımlayabilmek • Rehberliğin temel prensiplerini açıklayabilmek * Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanının dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak * Okullardaki farklı birimlerle rehberlik servisi arasındaki işbirliğinin kapsamı ve içeriğini anlamak • Rehberlik faaliyetlerinde, farklı yaş/öğrenci grupları veya farklı rehberlik alanlarına uygun olarak kullanılan teknikler, kuramlar, yöntemleri ayırt edebilmek • Sınıf ortamında rehberliğe ihtiyacı olan öğrencileri fark edebilmek ve ona göre tepki verebilmek • Öğrencileri ilgilendiren bir olayda ne zaman ve nasıl müdahele edeceğini bilebilmek • Rehberlik ve danışmanlığı ililendiren konularda aile ile işbirliği yapabilmek • Okullardaki rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinde öğretmenlerin rollerini ve sorumluluklarını anlayabilmek • Rehberlik ve danışmanlık faaliyetlerinin eğitim sistemindeki önemi ve etkisinin farkında olmak |
Rehberlik kavramı ve eğitimle olan ilişkisi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık servislerinin eğitimdeki rolü ve önemi, tarihsel süreçte pdr, okul rehber danışmanının rolü ve görevi, okuldaki diğer çalışanların rehberlik faaliyetlerindeki rolleri, farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin rehberlik ve danışmanlık ihtiyaçları, birey ve grupla danışmanlık, rehberlik ve danışmanlıkta ölçme değerlendirme, öğretmenin rehber danışmanlık rolü, yardım sürecini anlama, öğrenci ihtiyaçlarına cevap vermeye katkıda bulunacak becerilerin gelişmesi, veli iletişimi ve toplumla iletişim. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Öğretmenler ve rehber danışmanlık Rehberliğin anlamı, amacı, önemi, fonksiyonları | Ders Notları |
2) | Dünyada ve Türkiye'de rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanının gelişimi | Ders Notları |
3) | Okullardaki rehberlik programının unsurları. Rehberliğin prensipleri | Ders Notları |
4) | İlk ve ortaöğretimde rehberlik ve danışmanlık | Ders Notları |
5) | Okul rehberlik programında öğretmen ve yönetici görevleri Rehberlik ve psikolojik danışmanlık etkinliklerinin türleri | Ders Notları |
6) | Danışmanlık yaklaşım ve teorileri | Ders Notları |
7) | Yardım ve danışma sürecini anlamak Okul danışmanlığında ölçme değerlendirme | Ders Notları |
8) | Veli görüşmeleri Kariyer rehberliği | Ders Notları |
9) | Farklı Rollere Adapte Olma | Kottler & Kottler (2007). Ch1 |
10) | Yardım sürecini anlamak | Kottler & Kottler (2007). ch2 |
11) | Çocukların Problemlerini Değerlendirmek | Kottler & Kottler (2007). Ch3 |
12) | Çocukların Problemlerini Değerlendirmek (devam) | Kottler & Kottler (2007). ch3 |
13) | Yardım becerilerini geliştirme | Kottler & Kottler (2007). Ch4 |
14) | Yardım becerilerini geliştirme(devam) |
Ders Notları / Kitaplar: | • Kottler & Kottler (2007). Counseling skills for teachers, 2nd edition. Corwin Press. • Lecture notes and presentations. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 73 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |