EDS3102 Morals and Ethics in EducationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS3102 Eğitimde Ahlâk ve Etik Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin ahlaki ve etik kurallar çerçevesinde karşılaşılan durumları analiz ederek, hem kişisel olarak alacağı kararlarda hem de mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesine rehberlik etmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğretmen adayları aşağıdaki özellikleri kazanacaklardır;
1. Ahlak ve etikle ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri kavrayabilme,
2. Öğretmenlik mesleği ile etik ilkeler arasındaki ilişkileri analiz edebilme,
3. Gerçek yaşamda karşılaşılan etik sorunlarda program geliştirme ilke, model ve kuramlarını uygulayabilme,
4. Etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yollarını değerlendirebilme,
5. Ahlaklı olmaya ve etik davranmaya istekli oluş

Dersin İçeriği

I. Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler;
II. Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği;
III. Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği;
IV. Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler;
V. Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler;
VI. Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları;
VII. İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar;
VIII. Türkiye'de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler;
IX. Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları;
X. Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar;
XI. Ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
2) Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler
3) Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği
4) Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği
5) Sosyal ve Kültürel yönleriyle öğretmenlik mesleği
6) Ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği
7) Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler
8) Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler
9) Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları
10) İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar
11) Türkiye'de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler
12) Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
13) Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar
14) Ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilen, M. (2009). Sağlıklı insan ilişkileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Bilen, M. (2014). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi
Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Edge Akademi.
Ertürk, S. (1993). Diktaci tutum ve demokrasi. Kültür Bakanliği.
MEB. (2015). Eğitimciler için mesleki etik ilkeler. Erişim Adresi
Milli Eğitim Bakanlığı Etik komisyonu. (2018). Etik nedir? Erişim Adresi: http://etik.meb.gov.tr/bilgi.html
Nietzsche, F. (2003). Ahlakın Soykütüğü Üzerine. çev. Ahmet İnam, İstanbul: Say Yayınları.
Nietzsche, F. (2009). İyinin ve kötünün ötesinde, Çev. Ahmet İnam, İstanbul: Say Yayınları.
Özçelik, D. A. (2013). Okullarda ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Özçelik, D. A. (2014). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Senemoğlu, N. (2017). Gelişim öğrenme ve öğretim. (25. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
Tepe, H. (2011). Etik ve metametik. Türkiye Felsefe Kurumu.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 40
Sunum 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.