BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS3101 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Türk eğitim sistemi, farklı boyutları yönünden ana çizgileriyle özetlemek, daha sonra eğitmi sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Türk eğitim sistemini, farklı boyutları ile özetler • Türk eğitim sisteminin en uç noktasında yer alan okul ve okul yönetimi süreçleri tanımlar • Türk milli eğitim sistemi içindeki yapılanmayı ve bu yapılanmadaki öğeleri listeler • Bir okul yapısı içinde hiyerarşiye uygun olarak görev dağılımlarını sınıflandırır • Bir öğretmen adayı olarak Türk eğitim sisteminin işleyişi ile ilgili bilmesi gereken kavramları tanımlar |
Türk eğitim sisteminin temel ilke ve amaçları, eğitim ile ilgili yasalar ve Türk eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi. Klasik ve modern eğitim yönetimi kuramları, okul yönetimi ve denetimi, insan kaynakları yönetimi, örgüt kültürü, karar verme, planlama ve değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türk eğitim sistemine giriş ve okul yönetimi | |
2) | Türk eğitim sisteminin tarihi temelleri | |
3) | Türk eğitim sisteminin yasal çerçevesi Milli Eğitim Bakanlığı'NIN organizasyonel yapısı | |
4) | Türk eğitim sisteminin genel yapısı | |
5) | Türk eğitim sisteminde son gelişmeler | |
6) | Türk Eğitim Sisteminin sorunları | |
7) | Okul Yönetimine Genel Bir Bakış | |
8) | Vize | |
9) | Öğrenme ve Öğretme Yönetimi | |
10) | Liderlik ve Okul Kültürü | |
11) | Finansal ve Fiziksel Kaynakların Yönetimi | |
12) | Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi | |
13) | Okulda Rehberlik ve Danışmanlık | |
14) | Sistemi iyileştirmek için öneriler |
Ders Notları / Kitaplar: | Dönmez, B., Ağaoğlu, E., Özdemir, S., Çalık, T., Sezgin, F. Şirin, H. & Kurt, T. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. S. Özdemir (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık. Bakioğlu, A., Sarıkaya, A. K., Ala, Ş. N. D., Karsantık, İ., Gül, F. Ö., Güner, H., klo, M., Öznalbant, E., Tatık, R. Ş., Levent, A. F., Çakır, G. S., Alpaydın, Y., Yazıcı, E., Kentli, F. D. & Duman, S. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. A. Bakioğlu (Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Ayhan, H., Oğuz, O., Oktay, A. (2010) 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. PegemA. Ada, S., Baysal, Z.N. (2010) Türk Eğitim Sistemi ve Etkili Okul Yönetimi. PegemA. Akçay, C. (2006). Türk Eğitim Sistemi. Anı Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 71 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |