İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS2106 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Toplumsal duyarlılık kazanmak ve sorumluluk almaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Toplumsal duyarlık ve sorumluluk duygusunun önemini açıklar. Toplumun güncel sorunlarını bilir. Sorunlara çözüm üretmeye dönük etkinlikler ve projeler hazırlar. Panel, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı olarak katılır ya da düzenler. Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. |
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Topluma hizmetle ilişkili temel kavramlar, ders içeriğinin tanıtılması | |
2) | Toplumun güncel sorunlarının belirlenmesi, sorun alanlarıyla ilgili olarak çalışan sivil toplum kuruluşlarından örnekler verilmesi | |
3) | Her bir öğrenci grubunun sorunlara çözüm üretmeye yönelik etkinlik planlaması | |
4) | Etkinlik planlama ve yazma | |
5) | Etkinlik planlama ve yazma | |
6) | Etkinlik için öneri hazırlama | |
7) | Önerilen etkinliği uygulama | |
8) | Önerilen etkinliği uygulama | |
9) | Önerilen etkinliği uygulama | |
10) | Önerilen etkinliği yazma | |
11) | İzleme raporu hazırlama | |
12) | Önerilen etkinliği uygulama | |
13) | Önerilen etkinliği uygulama | |
14) | Sonuç raporu hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Hoca tarafından seçilen kaynaklar kullanılacaktır. The sources chosen by the teacher will be used. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 13 | % 20 |
Ödev | 13 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 13 | 2 | 26 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 86 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakimdir; dili etkin bir biçimde anlar ve kullanır. | |
3) | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
4) | Dil edinimi teorilerini anlar ve teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
5) | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşabilir, uygunluğuna karar verebilir ve etkin biçimde sınıf içinde ve dışında kullanabilir. | |
6) | İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirir ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |