İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS2106 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin topluma hizmet uygulamalarının ve gönüllü çalışmaların önemini anlamalarına yardımcı olur. Öğrencilerin toplumsal sorunlar hakkında farkındalıklarını artırmayı ve bu sorunların çözümünde yardımcı olacak belirli gönüllü çalışma fikirleri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dönem sonunda öğrencilerin gönüllü görevleri, toplumu ve eğitimi daha gerçekçi bir bakış açısıyla anlamanın bir yolu olarak görebilmeleri beklenmektedir. Bu ders boyunca öğrenciler, sivil toplum kuruluşları ve/veya yerel topluluklarla işbirliği içinde, yerel toplulukların belirli eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere toplum hizmetlerine katılırlar. Bu derste öğrenciler, sivil toplum kuruluşlarının veya yerel toplulukların sorunlarını çözmek için tasarlanacak projeler yardımıyla uygulamalı deneyimler kazanabilirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; “Toplum hizmeti”, ‘sivil toplum’, ‘sosyal devlet’, ‘gönüllülük’, ‘hizmet öğrenimi’ gibi kavramları tanımlamak ve üzerinde düşünür Toplum hizmetlerinin amacını ve önemini açıklar “Saha çalışması” yoluyla bir toplum ortağı ile işbirliğine dayalı bir ilişki geliştirir Sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını gözlemler Sosyal veya eğitsel sorunları belirler Belirlenen sorunlara yönelik çözüm stratejileri geliştirir Üniversite ve toplum ortaklığı için seçilen güncel sorunlarla ilgili projeler hazırlar |
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Saha Çalışması - Proje - İşbirliğine Dayalı Öğrenme - Gözlem - Bireysel Çalışma - Problem Çözme - Sosyal Etkinlik - Anlatım - Okuma - Tartışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Topluma hizmetle ilişkili temel kavramlar, ders içeriğinin tanıtılması | |
2) | Topluma hizmet uygulamaları hakkında bilgilendirme | |
3) | STK'lara ilişkin önerilerin paylaşılması | |
4) | Öğrencilerin planları ve proje tekliflerinin nasıl hazırlanacağı hakkında tartışma | |
5) | Sahada uygulama çalışması -1 | |
6) | Sahada uygulama çalışması -2 | |
7) | Sahada uygulama çalışması -3 | |
8) | Vize haftası | |
9) | Sahada uygulama çalışması -4 | |
10) | Sahada uygulama çalışması -5 | |
11) | Sahada uygulama çalışması -6 | |
12) | Sunumlar (Final ödevi hakkında tartışma ve geri bildirim verme) | |
13) | Sunumlar (Final ödevi hakkında tartışma ve geri bildirim verme) | |
14) | Sunumlar (Final ödevi hakkında tartışma ve geri bildirim verme) |
Ders Notları / Kitaplar: | Dyck, Robert G.; Mulej, Matjaž. Series: Social Responsibility Beyond Neoliberalism and Charity, Volume 2. Sharjah, U.A.E. Bentham Science Publishers. 2014. Kaldor, M. (2003). Civil Society and Accountability. Journal of Human Development, Vol. 4, No. 1, pp. 5- 27. Weigert, K. M. (1998). Academic Service Learning: Its Meaning and Relevance. New Directions for Teaching and Learning, 73, pp.3-10. Jossey-Bass Publishers. TÜSEV. (2011). Civil Society in Turkey: At a Turning Point. Civil Society Index Project Analytical Country Report for Turkey II. Üzmez, A. (2015). Türkiye’de Gençlik ve Gönüllülük Çalışmaları Literatürü Üzerine Bir Değerlendirme. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
1) | 1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, yaklaşımlarını , yöntemlerini ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. 3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. 4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. 5 Teknolojiyi yabancı dil eğitimi uygulamalarında entegre eder. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | 4 |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 3 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |