BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS2106 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin topluma hizmet uygulamalarının ve gönüllü çalışmaların önemini anlamalarına yardımcı olur. Öğrencilerin toplumsal sorunlar hakkında farkındalıklarını artırmayı ve bu sorunların çözümünde yardımcı olacak belirli gönüllü çalışma fikirleri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dönem sonunda öğrencilerin gönüllü görevleri, toplumu ve eğitimi daha gerçekçi bir bakış açısıyla anlamanın bir yolu olarak görebilmeleri beklenmektedir. Bu ders boyunca öğrenciler, sivil toplum kuruluşları ve/veya yerel topluluklarla işbirliği içinde, yerel toplulukların belirli eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere toplum hizmetlerine katılırlar. Bu derste öğrenciler, sivil toplum kuruluşlarının veya yerel toplulukların sorunlarını çözmek için tasarlanacak projeler yardımıyla uygulamalı deneyimler kazanabilirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; “Toplum hizmeti”, ‘sivil toplum’, ‘sosyal devlet’, ‘gönüllülük’, ‘hizmet öğrenimi’ gibi kavramları tanımlamak ve üzerinde düşünür Toplum hizmetlerinin amacını ve önemini açıklar “Saha çalışması” yoluyla bir toplum ortağı ile işbirliğine dayalı bir ilişki geliştirir Sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını gözlemler Sosyal veya eğitsel sorunları belirler Belirlenen sorunlara yönelik çözüm stratejileri geliştirir Üniversite ve toplum ortaklığı için seçilen güncel sorunlarla ilgili projeler hazırlar |
Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Saha Çalışması - Proje - İşbirliğine Dayalı Öğrenme - Gözlem - Bireysel Çalışma - Problem Çözme - Sosyal Etkinlik - Anlatım - Okuma - Tartışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Topluma hizmetle ilişkili temel kavramlar, ders içeriğinin tanıtılması | |
2) | Topluma hizmet uygulamaları hakkında bilgilendirme | |
3) | STK'lara ilişkin önerilerin paylaşılması | |
4) | Öğrencilerin planları ve proje tekliflerinin nasıl hazırlanacağı hakkında tartışma | |
5) | Sahada uygulama çalışması -1 | |
6) | Sahada uygulama çalışması -2 | |
7) | Sahada uygulama çalışması -3 | |
8) | Vize haftası | |
9) | Sahada uygulama çalışması -4 | |
10) | Sahada uygulama çalışması -5 | |
11) | Sahada uygulama çalışması -6 | |
12) | Sunumlar (Final ödevi hakkında tartışma ve geri bildirim verme) | |
13) | Sunumlar (Final ödevi hakkında tartışma ve geri bildirim verme) | |
14) | Sunumlar (Final ödevi hakkında tartışma ve geri bildirim verme) |
Ders Notları / Kitaplar: | Dyck, Robert G.; Mulej, Matjaž. Series: Social Responsibility Beyond Neoliberalism and Charity, Volume 2. Sharjah, U.A.E. Bentham Science Publishers. 2014. Kaldor, M. (2003). Civil Society and Accountability. Journal of Human Development, Vol. 4, No. 1, pp. 5- 27. Weigert, K. M. (1998). Academic Service Learning: Its Meaning and Relevance. New Directions for Teaching and Learning, 73, pp.3-10. Jossey-Bass Publishers. TÜSEV. (2011). Civil Society in Turkey: At a Turning Point. Civil Society Index Project Analytical Country Report for Turkey II. Üzmez, A. (2015). Türkiye’de Gençlik ve Gönüllülük Çalışmaları Literatürü Üzerine Bir Değerlendirme. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |