EDS2106 Community Service PracticesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS2106 Topluma Hizmet Uygulamaları Bahar 1 2 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin topluma hizmet uygulamalarının ve gönüllü çalışmaların önemini anlamalarına yardımcı olur. Öğrencilerin toplumsal sorunlar hakkında farkındalıklarını artırmayı ve bu sorunların çözümünde yardımcı olacak belirli gönüllü çalışma fikirleri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Dönem sonunda öğrencilerin gönüllü görevleri, toplumu ve eğitimi daha gerçekçi bir bakış açısıyla anlamanın bir yolu olarak görebilmeleri beklenmektedir. Bu ders boyunca öğrenciler, sivil toplum kuruluşları ve/veya yerel topluluklarla işbirliği içinde, yerel toplulukların belirli eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzere toplum hizmetlerine katılırlar. Bu derste öğrenciler, sivil toplum kuruluşlarının veya yerel toplulukların sorunlarını çözmek için tasarlanacak projeler yardımıyla uygulamalı deneyimler kazanabilirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
“Toplum hizmeti”, ‘sivil toplum’, ‘sosyal devlet’, ‘gönüllülük’, ‘hizmet öğrenimi’ gibi kavramları tanımlamak ve üzerinde düşünür
Toplum hizmetlerinin amacını ve önemini açıklar
“Saha çalışması” yoluyla bir toplum ortağı ile işbirliğine dayalı bir ilişki geliştirir
Sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını gözlemler
Sosyal veya eğitsel sorunları belirler
Belirlenen sorunlara yönelik çözüm stratejileri geliştirir
Üniversite ve toplum ortaklığı için seçilen güncel sorunlarla ilgili projeler hazırlar

Dersin İçeriği

Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Saha Çalışması
- Proje
- İşbirliğine Dayalı Öğrenme
- Gözlem
- Bireysel Çalışma
- Problem Çözme
- Sosyal Etkinlik
- Anlatım
- Okuma
- Tartışma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Topluma hizmetle ilişkili temel kavramlar, ders içeriğinin tanıtılması
2) Topluma hizmet uygulamaları hakkında bilgilendirme
3) STK'lara ilişkin önerilerin paylaşılması
4) Öğrencilerin planları ve proje tekliflerinin nasıl hazırlanacağı hakkında tartışma
5) Sahada uygulama çalışması -1
6) Sahada uygulama çalışması -2
7) Sahada uygulama çalışması -3
8) Vize haftası
9) Sahada uygulama çalışması -4
10) Sahada uygulama çalışması -5
11) Sahada uygulama çalışması -6
12) Sunumlar (Final ödevi hakkında tartışma ve geri bildirim verme)
13) Sunumlar (Final ödevi hakkında tartışma ve geri bildirim verme)
14) Sunumlar (Final ödevi hakkında tartışma ve geri bildirim verme)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dyck, Robert G.; Mulej, Matjaž. Series: Social Responsibility Beyond Neoliberalism and Charity, Volume 2. Sharjah, U.A.E. Bentham Science Publishers. 2014.
Kaldor, M. (2003). Civil Society and Accountability. Journal of Human Development, Vol. 4, No. 1, pp. 5- 27.
Weigert, K. M. (1998). Academic Service Learning: Its Meaning and Relevance. New Directions for Teaching and Learning, 73, pp.3-10. Jossey-Bass Publishers.
TÜSEV. (2011). Civil Society in Turkey: At a Turning Point. Civil Society Index Project Analytical Country Report for Turkey II.
Üzmez, A. (2015). Türkiye’de Gençlik ve Gönüllülük Çalışmaları Literatürü Üzerine Bir Değerlendirme.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 6 2 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 2 12
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 25 25
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.