EDS2101 Instructional Principles and MethodsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS2101 Öğretim İlke ve Yöntemleri Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Zeka, yaratıcılık, cinsiyet, kültür, sosyoekonomik statü, ırk ve etnik köken gibi öğrenci farklılıkları çerçevesinde öğretim sürecinin düzenlenmesine dair genel bir perspektif kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Öğrencilerin bireysel ve gruplar olarak sahip oldukları farklılıklarının öğretim çerçevesine nasıl bir etkisi olduğunu anlamak
* Farklı öğrenme stillerini anlayan ve referans veren ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Farklı zeka türlerini ve düzeylerini, anlayan ve referans veren ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Öğrencilerde yaratıcılığı destekleyen ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Sınıf ortamındaki öğrencilerdeki sosyoekonomik, ırki, etnik, kültürel ve cinsiyet farklılıklarına dair anlayış ve farkındalık geliştirmek
* Sınıf ortamındaki öğrencilerdeki sosyoekonomik, ırki, etnik, kültürel ve cinsiyet farklılıklarını kapsayan ve göz önünde bulunduran ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Sınıf ortamında motivasyonun önemini anlamak
* Öğrencilerde motivasyonu nasıl destekleyeceğini bilmek ve buna uygun bir sınıf ortamı yaratmak.

Dersin İçeriği

Öğrenen farklılıkları (zeka ve yaratıcılık); kişilik tipleri; öğrenme stilleri; kültürel, toplumsal, sosyal sınıfsal, ırksal, cinsiyet temelli, etnik ve sosyalleşme düzeyi açısından farklılıklar; motivasyon; çeşitli farklılıklara uyumlu sınıf ortamları ve dersler tasarlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve kısa bir giriş
2) Öğretim süreçlerinin temelleri ve öğrenen farklılıkları Woolfolk Ch.1 - 4
3) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Myers & Briggs, Keirsey & Bates, Catell -16PF) Öğrenci sunumları
4) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Beş Büyük Kişilik Özelliği, Kolb, Honey& Mumford) Öğrenci Sunumları
5) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Grasha & Riechmann , Gregorc, Felder) Öğrenci Sunumları
6) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Fleming, Witkin, Hudson, Kirton) Öğrenci Sunumları
7) Kültür ve Toplum Woolfolk Ch.5
8) Kültür, sosyalleşme ve eğitim Ornstein Ch. 9
9) Sosyal sınıf, ırk ve okul başarısı Ornstein Ch. 10
10) Eşit eğitim fırsatı sağlamak Ornstein Ch. 11
11) Motivasyon Woolfolk Ch.10-11
12) Motivasyon(devam) Woolfolk Ch.10-11
13) Öğrenme ortamlarının oluşturulması Woolfolk Ch.12
14) Öz-denetim, yaratıcılık ve tolerans için öğretmek Woolfolk Ch.13

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon.
• Ornstein, A.C. , Levine, D.U. (1993). (5th Ed.) Foundations of Education, USA, Houghton Mifflin Company.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 2 12 24
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.