Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Gelişime giriş ve fiziksel gelişim |
Ders slaytları |
2) |
Bilişsel gelişim (devam) |
Ders slaytları |
3) |
Bilişsel Gelişim(Piaget & Vygotsky) ve Dil gelişimi |
Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3 |
4) |
Bilişsel Gelişim (Piaget&Vygotsky) & Dil gelişimi (devam) |
Woolfolk / Ch.2-3 Yıldırım, et al. / Ch.2-3 |
5) |
Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget - Kohlberg - Gilligan) |
Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3 |
6) |
Psikososyal gelişim (Erikson) & Ahlaki Gelişim (Piaget-Kohlberg-Gilligan) (devam) |
Woolfolk / Ch.3 Yıldırım, et al. / Ch.3 |
7) |
Psikososyal gelişim (Freud) |
Yıldırım, et al. / Ch.4 |
8) |
Psikososyal gelişim (Freud) (devam) |
Yıldırım, et al. / Ch.4 |
9) |
Davranışçı öğrenme kuramı |
Woolfolk / Ch.6 Yıldırım, et al. / Ch.5 |
10) |
Davranışçı öğrenme kuramı (devam) & Bilişsel öğrenme kuramı |
Woolfolk / Ch.6-7 Yıldırım, et al. / Ch.5-6 |
11) |
Bilişsel öğrenme kuramı (devam) & Kompleks bilişsel süreçler |
Woolfolk / Ch.7-8 Yıldırım, et al. / Ch.6 |
12) |
Kompleks bilişsel süreçler (devam) & Sosyal bilişsel öğrenme kuramı |
Woolfolk / Ch.8-9 Yıldırım, et al. / Ch.6 |
13) |
Sosyal bilişsel yaklaşım (devam) & Yapılandırmacı yaklaşım |
Woolfolk / Ch.8-9 |
14) |
Yapılandırmacı yaklaşım (devam) ve İnsancıl öğrenme yaklaşımı |
Woolfolk / Ch.9 Yıldırım, et al. / Ch.7 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. |
|
2) |
0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. |
|
3) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. |
|
4) |
0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. |
|
5) |
Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. |
|
6) |
Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. |
|
7) |
Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. |
|
8) |
Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. |
|
9) |
Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. |
|
10) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. |
|
11) |
Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. |
|
12) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. |
|
13) |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. |
|
14) |
Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
|
|
15) |
Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. |
|
16) |
İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |
|