EDS1102 Educational PhilosophyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS1102 Eğitim Felsefesi Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğretmen adaylarına farklı eğitim felsefelerinin bakış açısını kazandırmak Türk eğitim sistemini etkileyen felsefi akımları tanıtmak Evrensel ve toplumsal değerlerle örtüşen, tutarlı ve değişime açık felsefi ilkeleri benimsetmek ve bu ilkeleri öğrenme-öğretme sürecine yansıtmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Felsefeye ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2. Temel felsefi akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
3.Eğitim ve felsefe ilişkisini fark eder.
4. Eğitim felsefesi yaklaşımlarını ve bu yaklaşımların özelliklerini kavrar.
5. Eğitime yönelik felsefi tercihlerini oluşturur.
6.Kendi eğitim felsefesi anlayışını oluştururken Eğitim yaklaşımlardan nasıl ve neden yararlanacağını açıklar.
7.Önemli felsefecilerin eğitim hakkındaki görüşlerini bilir.
8. Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri hakkında bilgi sahibi olur. 9.Türkiye'de etkili olan düşünce ve eğitim akımları hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi akımları (Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçu eğitim, eleştirel eğitim vb.); İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vb.) eğitim görüşleri; bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye?de etkili olan düşünce akımları; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Felsefenin Günlük Yaşamla İlişkisi
2) Felsefenin temel konuları ve sorun alanları
3) Felsefi Temel Kavramlar
4) Temel felsefi akımlar
5) Temel Felsefi Akımlar
6) Eğitim ve Felsefe İlişkisi/Eğitim Felsefesinde Yaklaşımlar
7) Ara Sınav
8) Batı Felsefecilerinin eğitim görüşleri
9) Türk felsefecilerin eğitim görüşleri
10) İslam felsefecilerinin eğitim görüşleri
11) Atatürk'ün eğitime ilişkin görüşleri
12) Bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim
13) Türkiye'de etkili olan düşünce akımları
14) Türk Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Cevizci, A. (2010) Felsefeye giriş, Ankara: Nobel Yayınları.
-Cevizci, A. (2011) Eğitim felsefesi, Ankara: Say Yayınları.
-Direk, N. (2002). Küçük prens üzerine düşünmek,İstanbul:Pan Yayıncılık.
-Friere, P. (2010). Eleştirel pedagoji. (Çev.D.Hattatoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
-Gaarder,J.(2002).Sofi?nin dünyası.(Çev.S.Yücesoy).İstanbul: Pan Yayıncılık.
-Gutek,G.(2006).Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar.(Çev.N.Kale). Ankara:Ütopya Yayınları.
-Topses, G. (1982). Eğitim Felsefesi Temel Sorunları. Dayanışma yayınları
-Sönmez, V. (2007). Eğitim felsefesi, Ankara: Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.