BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1102 | Eğitim Felsefesi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarına farklı eğitim felsefelerinin bakış açısını kazandırmak Türk eğitim sistemini etkileyen felsefi akımları tanıtmak Evrensel ve toplumsal değerlerle örtüşen, tutarlı ve değişime açık felsefi ilkeleri benimsetmek ve bu ilkeleri öğrenme-öğretme sürecine yansıtmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Felsefeye ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. 2. Temel felsefi akımlar hakkında bilgi sahibi olur. 3.Eğitim ve felsefe ilişkisini fark eder. 4. Eğitim felsefesi yaklaşımlarını ve bu yaklaşımların özelliklerini kavrar. 5. Eğitime yönelik felsefi tercihlerini oluşturur. 6.Kendi eğitim felsefesi anlayışını oluştururken Eğitim yaklaşımlardan nasıl ve neden yararlanacağını açıklar. 7.Önemli felsefecilerin eğitim hakkındaki görüşlerini bilir. 8. Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri hakkında bilgi sahibi olur. 9.Türkiye'de etkili olan düşünce ve eğitim akımları hakkında bilgi sahibi olur. |
Felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi akımları (Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçu eğitim, eleştirel eğitim vb.); İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin (Platon, Aristoteles, Socrates, J. Dewey, İbn-i Sina, Farabi, J. J. Rousseau vb.) eğitim görüşleri; bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye?de etkili olan düşünce akımları; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Felsefenin Günlük Yaşamla İlişkisi | |
2) | Felsefenin temel konuları ve sorun alanları | |
3) | Felsefi Temel Kavramlar | |
4) | Temel felsefi akımlar | |
5) | Temel Felsefi Akımlar | |
6) | Eğitim ve Felsefe İlişkisi/Eğitim Felsefesinde Yaklaşımlar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Batı Felsefecilerinin eğitim görüşleri | |
9) | Türk felsefecilerin eğitim görüşleri | |
10) | İslam felsefecilerinin eğitim görüşleri | |
11) | Atatürk'ün eğitime ilişkin görüşleri | |
12) | Bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim | |
13) | Türkiye'de etkili olan düşünce akımları | |
14) | Türk Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler |
Ders Notları / Kitaplar: | -Cevizci, A. (2010) Felsefeye giriş, Ankara: Nobel Yayınları. -Cevizci, A. (2011) Eğitim felsefesi, Ankara: Say Yayınları. -Direk, N. (2002). Küçük prens üzerine düşünmek,İstanbul:Pan Yayıncılık. -Friere, P. (2010). Eleştirel pedagoji. (Çev.D.Hattatoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. -Gaarder,J.(2002).Sofi?nin dünyası.(Çev.S.Yücesoy).İstanbul: Pan Yayıncılık. -Gutek,G.(2006).Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar.(Çev.N.Kale). Ankara:Ütopya Yayınları. -Topses, G. (1982). Eğitim Felsefesi Temel Sorunları. Dayanışma yayınları -Sönmez, V. (2007). Eğitim felsefesi, Ankara: Anı Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 86 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |