İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1101 | Eğitime Giriş | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerde eğitim alanıyla ilgili genel bir anlayış oluşturmak ve eğitim sosyolojisi, felsefesi, öncüleri ve tarihçesi ile tanıştırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Eğitim alanının temel terimlerini açıklayabilmek * Etkili öğretmenin özelliklerini bilmek • Eğitim alanındaki temel felsefeleri karşılaştırabilmek • Felseenin öğretim sistemleri ve müfredat oluşturmadaki önemini anlamak • Eğitimin sosyolojik temellerini kavramak • Sosyolojinin eğitsel ortamlardaki önemini anlamak • Eğitim alanındaki ulusal ve evrensel düzeydeki tarihsel gelişimi ve çerçeveyi açıklayabilmek • Eğitim alanında önemli öncüleri bilmek • Tarihsel gerçekler ve gelişmelerle günümüzdeki eğitim süreçlerini, etkinliklerini, konularını ilişkilendirebilmek |
Eğitimdeki temel kavramlar ve terminoloji; etkili öğretmenlerin özellikleri, eğitim sosyolojisi; eğitim öncüleri; eğitim felsefeleri; dünya eğitim tarihi, Türk eğitim tarihi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Öğretmenlik mesleğini anlamak | Ders slaytları |
2) | Etkili öğretmenin özellikleri | Ders notları |
3) | Eğitim sosyolojisi | Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education”. The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.) |
4) | Eğitim sosyolojisi | Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 12th Edition Ch.10 |
5) | Eğitim sosyolojisi (devam) | Ornstein & Levine, 12th ed / Ch.10-11 |
6) | Eğitim sosyolojisi (devam) | Ornstein & Levine, 12th Ed / Ch11 |
7) | Eğitim tarihi (dünya) | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3 |
8) | Eğitim tarihi / Dünya (devam) | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3 |
9) | Eğitim felsefesi | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12 |
10) | Eğitim Felsefesi | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12 |
11) | Eğitim öncüleri | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4 |
12) | Eğitim öncüleri(devam) | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4 |
13) | Eğitim tarihi / Türkiye | * Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides |
14) | Eğitim tarihi / Türkiye (devam) | * Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides |
Ders Notları / Kitaplar: | Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 5 th & 12th Editions. |
Diğer Kaynaklar: | • Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education” (pp.40-54). The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.) • Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 78 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |