BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET4104 | Mobil Programlama | Güz Bahar |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, mobil işletim sistemleri, tasarım yapıları, medya araçlarını, kullanıcı arayüz ve kontrollerini tanıtmak ve web görünümleri, veritabanı kullanımı ve mobil tabanlı oyun geliştirmeyi öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Mobil programlamaya ilişkin temel kavramları söyler. Mobil uygulama geliştirme araçlarını kullanır. Mobil programlamada farklı tasarım yapıları geliştirir. Mobil programlamada ses, resim ve video gibi medya araçlarını kullanır. Mobil oyun geliştirir. |
Mobil programlamaya ilişkin temel kavramlar; mobil işletim sistemleri; farklı tasarım yapıları; donanım bileşenleri; mobil uygulama geliştirme araçları; sensörler; emülatörler; ses, resim ve video gibi medya araçlarını kullanma; harita servisleri; görsel bileşenler; kullanıcı arayüzü ve kontroller; hafıza yönetimi; sekmeler; araçlar; tablo görünümleri; web görünümleri; veritabanı kullanımı; web servis; mobil tabanlı oyun geliştirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Mobil programlamaya giriş | |
3) | Mobil işletim sistemleri | |
4) | Mobil uygulama geliştirme araçları-1 | |
5) | Mobil uygulama geliştirme araçları(Devam) | |
6) | Mobil ortamlarda farklı tasarım yapıları/kullanıcı arayüzleri | |
7) | Sensörler, emülatörler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Ses, resim ve video gibi medya araçlarını kullanma | |
10) | Harita servisleri, görsel bileşenler | |
11) | Mobil web görünümleri | |
12) | Mobil Platformlarda Veri tabanı Kullanımı | |
13) | Mobil Oyun geliştirme | |
14) | Mobil Oyun geliştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Web site: http://appinventor.mit.edu/explore/front.html Walter, D., & Sherman, M. (2014). Learning MIT app inventor: A hands-on guide to building your own android apps. Pearson Education. Ayan, B. (2015). Appinventor ile mobil uygulama geliştirme. Abaküs Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |