BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET3102 | Bilgisayar Ağları | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders temel bilgisayar ağ kavramlarının gerçek dünya örnekleri ile anlatıldığı bir giriş dersidir. Bu ders ile öğrencilerin matematik ilkelerini kullanarak bilgisayar ağları ve ilgili problemleri çözme kabiliyeti kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Veri-Bağı Katmanı yapısının öğrenilmesi 2. Ağ Katmanı İletim yapısının öğrenilmesi 2. İletim Katmanı yapısının öğrenilmesi 3. Uygulama katmanının yapısının ve bileşenlerinin öğrenilmesi 5. Ağlarda kullanılan çeşitli modern teknolojileri tanımlama becerisi |
Bu ders, temel bilgisayar ağ kavramlarının gerçek dünya örnekleri ile anlatıldığı bir giriş dersidir. Dersi alan öğrencilerin Fiziksel Katman, Veri Bağı Katmanı, İletim Katmanı, Uygulama Katmanı, TCP, UDP, Standartlar - RFCler, Ağ güvenliği gibi konular hakkında bilgi sahibi olacakladır. 1. Hafta: Bilgisayar ağlarına genel bir bakış 2. Hafta: OSI referans modeli ve TCP / IP 3. Hafta: Ağ Güvenliği 4. Hafta: Uygulama katmanı protokolleri(I) 5. Hafta: Uygulama katmanı protokolleri(I) 6. Hafta: Taşıma katmanı protokolleri (I) 7. Hafta: Taşıma katmanı protokolleri (II) 8. Hafta: Ağ katmanı protokolleri (I) 9. Hafta: Ağ katmanı protokolleri (II) 10. Hafta: Ağ katmanı protokolleri (III) 11. Hafta: Veri bağı katmanı protokolleri (I) 12. Hafta: Veri bağı katmanı protokolleri (II) 13. Hafta: Fiziksel katman protokolleri (I) 14. Hafta: Fiziksel katman protokolleri (II) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hafta: Bilgisayar ağlarına genel bir bakış | |
2) | OSI referans modeli ve TCP / IP | |
3) | Ağ Güvenliği | |
4) | Uygulama katmanı protokolleri (I) | |
5) | Uygulama katmanı protokolleri (II) | |
6) | Taşıma katmanı protokolleri (I) | |
7) | Taşıma katmanı protokolleri (II) | |
8) | Ağ katmanı protokolleri (I) | |
9) | Ağ katmanı protokolleri (II) | |
10) | Ağ Katmanı Protokolleri (III) | |
11) | Veri Bağı Katmanı (I) | |
12) | Veri Bağı Katmanı (II) | |
13) | Fiziksel Katman(I) | |
14) | Fiziksel Katman(II) |
Ders Notları / Kitaplar: | The lecture notes will be given as power point slides. Recommended Book: J. Kurose, K. Ross, Computer Networking: A Top Down Approach, Addison-Wesley, 5th edition, March 2009. |
Diğer Kaynaklar: | “Computer Networks”, 2011, 5th edition., A. Tanenbaum, D. J. Wetherall, , Prentice-Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 72 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |