BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2108 | İleri Programlama | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı C++ programlama dili ile nesne yönelimli programlama ilkeleri ve tekniklerini derinlemesine incelemektir. Ders kapsamında işlenen konular: sınıflar, aşırı yükleme, veri soyutlama, bilgi gizleme, kapsülleme, kalıtım, polimorfizm, dosya işleme, şablonlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Temel nesneye yönelik programlama özelliklerini kavramak 2.Sınıflar ve nesne kavramlarına aşina olmak 3.Form bileşenlerini kullanabilmek 4.Sınıf ve fonksiyon şablonları tanımlayabilmek 5.Veri tabanı işlemlerini kullanabilmek 6.Kalıtım prensibini uygulayabilmek 7.Polimorfizm prensibini uygulayabilmek 8.Dosya girdi çıktı özelliklerini kullanabilmek 9. Proje geliştirebilme |
1: C# dil özellikleri 2: Sınıflar ve Nesnelere Giriş 3: Sınıflar ve Nesneler 4:Form Uygulamalarına Giriş 5: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1 6: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 1 7: Sınıflara Derinlemesine Bakış, Bölüm 2 8: (devam) Sınıflara Derinlemesine Bak, Bölüm 2 9: Sınıf Tanımlama – Erişim Kontrolü ve Sarma 10: Veri Tabanı Uygulamaları 11: OOP: Kalıtım 12: OOP: Polimorfizm 13: Dosya Girdi Çıktı 14: Proje |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınıflara ve nesnelere giriş | |
2) | Sınıflara derinlemesine bakış, Bilgi Saklama Prensibi | Önceki konular tekrar edilmelidir. Sınıf tanımlama ile ilgili genel bilgi edinilmesi gerekmektedir. |
3) | Formlar ve form bileşenlerini, kullanmak | Form uygulamarı yaparak C# programı yazmak |
4) | String Sınıfı ve C#'da String İşlemleri | Değişken tiplerinin form uygulanmaları ile birlikte kullanımı. |
5) | Fonksiyon ve Operator Aşırı Yükleme | Sınıflar konusu tekrar edilmelidir |
6) | Sınıflara Hakkında Ek Fonksiyonlar (obje yaratma, anahtar kelimeler, vb) | Visual Studio derleyicisi ile sınıf içeren C# örnekleri geliştirilmelidir. |
7) | Sınıflar ve Olaylar | Visual Studio derleyicisi ile sınıf ve events içeren C# örnekleri geliştirilmelidir. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Veri Tabanlı Uygulamalar | Sınıf ile ilgili konular tekrar edilmelidir. |
10) | Kalıtım | |
11) | Çokbiçimlilik | Önceki konular tekrar edilmelidir. |
12) | Veri Tabanı dosya ve bağlantı İşlemleri | Önceki konular tekrar edilmelidir. Dosya işlemleri ve dosya türleri hakkında bilgi edinilmelidir. |
13) | Projeye Başlama | Önceki konular tekrar edilmelidir. |
14) | Proje kodlarının tartışılması |
Ders Notları / Kitaplar: | C# How to Program by Paul Deitel and Harvey Deitel |
Diğer Kaynaklar: | https://www.tutorialspoint.com/csharp/index.htm |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |