Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon
Yansımalar ve Beklentiler |
Araştırma: Öğretim Teknolojilerinin temel prensipleri |
2) |
Öğretim Teknolojisine Giriş Eğitim ve öğretim teknolojisinin tarihi.
Web 2.0 Sunum Araçları
- Prezi
- SlideShare
- Emaze
- Powtoon |
Reading #1 - Öğretim Teknolojisinin Temelleri, Çağıltay, Göktaş (Pegem Akademi) Part 1 |
3) |
Değerlendirmeyi açıklamak ve öğrencilerin çalışmaları hakkında geri bildirimde bulunmak.
Neden, nasıl, ne kadar, ne zaman, nerede, kimin için öğretim teknolojisini kullanacak.
Türkiye'deki mevcut durumu tartışma. |
|
4) |
Sunum 2
Akademik arama motoru
- Google Academics
- Microsoft Academy
- Science Direct
- Academia Google Search Specialties |
Reading #2 - Öğrenme/Öğretmen Teorileri ve Öğretim Teknolojileri Part 2 |
5) |
Sunum 3
Öğrenme ve Öğretme Kuramları |
|
6) |
Sunum 4
Öğrenme ve Öğretme Kuramları II Eğitim Web Araçları
- Eğitim için Google Suite; Google Drive Google Dokümanlar |
Reading #3 - Araştırma Yöntemleri ve Öğretim Teknolojileri Part 3
Practice * - Create a Google Drive folder with your name. - Create Google Suite for Education files and put those files in your folder. Share it with all of us. |
7) |
Eğitim Web Araçları
Google Classroom
Google Forms
Google Slides
Google Sheets
Mini Test-1 |
|
8) |
Sunum 5
Öğretim Tasarımı |
Reading #4 - Öğrenme/Öğretim Ortamlarına Teknoloji Entegrasyonu Part 4 |
9) |
Arttırılmış gerçeklik
Eğitim İçin Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları
- Sky View
- SkyWalk
- Quiver
- HP Reveal
- Augment |
|
10) |
Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitimin avantajları
LMS sistemi |
Reading #5 - Açık ve Uzaktan Öğrenme Part 5 |
11) |
Sunum 6
Oyunlar ve Simülasyonlar
- Oyun elemanları ve mekaniği
- Oyun Tasarımı
- Eğitici oyunlar
- Eğitimde Oyunlaştırma |
|
12) |
Sunum 7
BT'de Araştırma Eğilimleri |
Reading #6 - Öğretim Teknolojilerinde Yeni Eğilimler ve Yaklaşımlar Part 6 |
13) |
Projelerin hazırlanması ve son hallerine getirilmesi |
|
13) |
Sunum 2
Ödev 1
Mini test 2 |
|
14) |
Öğrencilerin proje sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
|
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
|
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
|
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
|
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
|
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
|
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
|
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
|
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
|
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
|
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
|
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
|
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
|