Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Elektriksel Büyüklükler, Devre Elemanları, Devreler, Devre Yasaları, Devre Analizi Yöntemleri |
|
2) |
Sinyal dalga formları, Fazerler, Ortalama ve Etkili Değerler, Alternatif Akım Devreleri, Empedans Devre Teoremleri: Thevenin ve Norton Eşdeğer Devreleri |
|
3) |
Yarı iletkenler, pn-jonksiyonu, İdeal Diyot, Yarı İletken Diyot parametreleri, Diyot eşdeğer devresi, özel diyotlar (Schottky, Zener, LED, fotodiyot), Diyotların yük eğrisi analizi |
|
4) |
Diyot Uygulama Devreleri, Doğrultucular, Zener Diyot Doğrultucular |
|
5) |
Diyot Uygulama Devreleri - Sinyal Şekillendirme Devreleri, Clippers, Kelepçeleri, Çarpanları |
|
6) |
Bipolar Bağlantı Noktası Transistörleri (BJT): basit bir transistörlü yükselticinin yapısı, işlevi, yük hattı analizi |
|
7) |
Transistörler dc meyil |
|
8) |
Arasınav Proje Teslimi |
|
9) |
Alan etkisi transistörleri (FET): genel tanımlar, bipolar transistörler ile temel farklar, JFET'ler ve MOSFET'ler ve tristörler gibi bazı özel cihazların yapısı ve özellikleri |
|
10) |
Eğilme, Alan etkili transistör, yanlılık devrelerinin tasarımı ve özellikleri, Modelleme; basit eşdeğer devreler ve parametreleri |
|
11) |
Yükselteçlere/Amplifikatör Giriş: Genel yükselteç modeli, Giriş / Çıkış empedansı, İdeal gerilim yükselticisi |
|
12) |
Küçük sinyal analizi: BJT, JFET ve MOSFET küçük sinyal modeli ve AC tepkisi |
|
13) |
Arasınav Proje Sunumları |
|
14) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
|
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
|
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
|
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
|
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
|
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
|
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
|
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
|
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
|
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
|
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
|
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
|
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
|