İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET1103 | Eğitimde Bilgi Teknolojileri | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. AYŞEGÜL PAMUKÇU Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel bileşen yoktur. |
Dersin Amacı: | Bu derste bilgisayar donanım, işletim sistemleri ve ofis uygulamaları üzerinde durulacaktır. Temel bilgi teknolojileri ve yazılım eğilimleri ayrıntılı olarak verilecektir. Ayrıca, internet gezinme araçları ve bunların yapılandırmaları üzerinde durulacaktır. Kelime işlemcisi, hesap tablosu, e-posta araçları gibi ofis kontrol sistemleri üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Dijital aygıtların, veri gösteriminin ve işlenmesinin tanımı ve tarifi. II. Bilgisayarın temel bileşenlerinin tanımı ve tarifi. III. İşletim sistemlerinin temelinin tanımı ve tarifi. IV. İnternet uygulamalarının, hizmetlerinin ve ilgili teknolojilerin tanımı ve tarifi. V. Sayfa düzeni, yapısal değişiklikler, üst bilgi, alt bilgi, hızlı stilleme ve temalar gibi kelime işleme uygulamalarının tanımı ve tarifi. VI. Yerleşik fonksiyonlar, formatlama, tablo yaratma ve temel makro programlama gibi hesap tablolarındaki işlemlerin tanımı ve tarifi. VII. Slayt gösterileri oluşturma ve tasarlama, efekt ve animasyon kullanımı gibi sunum hazırlama uygulamalarının tanımı ve tarifi. |
1. Hafta: Bilgisayarlar ve Dijital Temeller 2. Hafta: Donanım (CPU, RAM, Anakart, vb.) 3. Hafta: Yazılım (İşletim sistemleri ve dosya yönetimi) 4. Hafta: Internet (Web ve e-posta) 5. Hafta: Kelime işleme (I) 6. Hafta: Kelime işleme (II) 7. Hafta: Kelime işleme (III) 8. Hafta: Hesap tablosu (I) 9. Hafta: Hesap tablosu (II) 10. Hafta: Hesap tablosu (III) 11. Hafta: Hesap tablosu (IV) 12. Hafta: Sunum hazırlama (I) 13. Hafta: Sunum hazırlama (II) 14. Hafta: Dijital medya |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayarlar ve Dijital Temeller | |
2) | Donanım (CPU, RAM, Anakart, vb.) | |
3) | Yazılım (İşletim sistemleri ve dosya yönetimi) | |
4) | Internet (Web ve e-posta) | |
5) | Kelime işleme (I) | |
6) | Kelime İşleme(II) | |
7) | Kelime işleme (III) | |
8) | Hesap tablosu (I) | |
9) | Hesap Tablosu(II) | |
10) | Hesap Tablosu(III) | |
11) | Hesap Tablosu(IV) | |
12) | Sunum hazırlama (I) | |
13) | Sunum Hazırlama(III) | |
14) | Dijital medya |
Ders Notları / Kitaplar: | Microsoft® Word 2010 Step by Step, Joyce Cox and Joan Lambert ISBN:978-0-7356-2693-5 A+ Guide to Hardware: Managing, Maintaining and Troubleshooting, Jean Andrews, ISBN-10: 0619217626 |
Diğer Kaynaklar: | None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | 16 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 8 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 4 |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | 5 |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | 5 |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. | 4 |