İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5612 | Üretim ve Süreç Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı işletme yöneticilerini üretim ve işlemler yönetimi ile ilişkili kavramlar, araçlar ve yöntemlerle donatarak karar verme yeteneklerinin geliştirilmesine katkıda bulunmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Organizasyon yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, II. Üretim sürecini ve yönetimini kavramak, temel prensipler ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olur, III. Kalite yönetimi işleyişi hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
Ders farklı alanlardan gelen yöneticilerin imalat ve hizmet sektöründeki üretim sistemlerinin planlanması ve kontrolüne ilişkin kritik konularda etkili ve etken kararlar almalarını veya bu kararlara katkıda bulunmalarını sağlayacak şekilde bilgi ve becerilerinin geliştirilmesini hedeflemektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | İşlemler Yönetiminin Doğası ve İçeriği | |
3) | Talep Tahminleri | |
4) | Talep Tahminleri | |
5) | Dönüşüm Sisteminin Tasarımı | |
6) | Kuruluş Yeri Seçimi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | İş Yeri Düzenleme | |
9) | Proje Yönetimi | |
10) | Stratejik Kapasite Yönetimi | |
11) | Tedarik Zinciri Yönetimi | |
12) | Envanter Yönetimi | |
13) | Toplu Üretim Planlama | |
14) | Kısıtlar Kuramı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Heizer, J & Render, B. (2008), Operations Management, Ninth Edition, International Edition, Prentice Hall. • Chase, R.B., Jacobs, F.R & Aquilano, N. J. (2004), Operations Management for Competitive Advantage, Tenth Edition, Mc Graw Hill. • Kobu, B. (2003), Üretim Yönetimi, Onbirinci Baskı, Avcıol Basım Yayın. • Demir, H. ve Gümüşoğlu,Ş. (2003), Üretim Yönetimi,6. Bası, Beta Basım Yayım,İstanbul. • Russel R. S. & Taylor III,(2003), Fourth Edition, Prentice Hall, • Krajewski, J. & Ritzman, B., (1998), Operations Management-Strategy and Analysis, Fifth Edition, Addison-Wesley Publishing Company. • Goldratt, Eliyahu M. & Jeff Cox (2006), Amaç, Optimist, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | • Heizer, J & Render, B. (2008), Operations Management, Ninth Edition, International Edition, Prentice Hall. • Chase, R.B., Jacobs, F.R & Aquilano, N. J. (2004), Operations Management for Competitive Advantage, Tenth Edition, Mc Graw Hill. • Kobu, B. (2003), Üretim Yönetimi, Onbirinci Baskı, Avcıol Basım Yayın. • Demir, H. ve Gümüşoğlu,Ş. (2003), Üretim Yönetimi,6. Bası, Beta Basım Yayım,İstanbul. • Russel R. S. & Taylor III,(2003), Fourth Edition, Prentice Hall, • Krajewski, J. & Ritzman, B., (1998), Operations Management-Strategy and Analysis, Fifth Edition, Addison-Wesley Publishing Company. • Goldratt, Eliyahu M. & Jeff Cox (2006), Amaç, Optimist, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 54 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |