BUS5102 İnsan Kaynakları YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5102 İnsan Kaynakları Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Doç. Dr. MERVE KOÇOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerinin İnsan Kaynakları Yönetiminin temelini anlaması ve Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi gibi gelişmekte olan bir konuda ilerlemelerini hedeflemiştir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.İnsan kaynakları Yönetiminin özelliklerini ve görevlerini anlama ve şirket performansı analizi yapabilme.
II. Stratejik İnsan kaynakları Yönetiminin rolünü anlama.
III. İş analizi hazırlanması, iş tanımı ve özelliklerini anlama.
IV. Performans planlaması ve tekniklerini öğrenme. İç ve dış kaynakların incelenmesi.
V. Seçme ve yerleştirme sürecinin yöntemlerini açıklama.
VI. Etkili mülakat yapabilme teknikleri.
VII. Eski ve yeni çalışanların etkili performansı için eğitim ve gelişim sürecinin yönetilmesi.

Dersin İçeriği

Derste, üzerinde durulacak temalar; İnsan Kaynakları Yönetiminin stratejik rolü, seçme ve yerleştirme,personel değerlendirme ve eğitim geliştirme, performans analizi. Ders,öğrencilere iş yaşamlarında yardımcı olmak adına, sektördeki insan kaynakları yönetimi ile ilgili bilgiler içerecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Rolü
2) Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
3) Performans Analizi
4) Personel Planlama ve İstihdam
5) Personel değerlendirmesi ve seçimi
6) Mülakat adayları
7) Ara Sınav
8) Eğitim ve Personel Gelişimi
9) Performans Yönetimi ve Analizi
10) Kariyer Yönetimi
11) Stratejik Ödeme Planlaması
12) Performans ve Finansal Teşvik Ödemeleri
13) Faydalar ve Hizmetler
14) İnsan Kaynakları Yönetiminde Etik, adalet ve adil davranmak.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Optional Text İnsan Kaynakları Yönetimi (2006, 6. Baskı), by İlhami Fındıkçı, Alfa Yayınları, İstanbul
Diğer Kaynaklar: Text Book Human Resource Management (2011, 12th edition), by Gary Dessler, Prentice Hall. Other readings will be distributed and assigned throughout the semester.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 96
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 54
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 4
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 5
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 5