BUS5612 Operasyon YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5612 Operasyon Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: DERYA ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin operasyonların stratejik önemini, piyasada nasıl rekabet üstünlüğü sağlayabileceğini ve operasyonların diğer üretim fonksiyonların ile ilişkisini kavraması ve operasyonların tasarımı, yönetimi ve ilgili teknikler konusunda fikir sahibi olması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, İşlemler Yönetimi’nde kullanılan temel kavramları ve stratejileri tanımlayabileceklerdir.
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, İşletmenin değişik alanlarındaki İşlemler Yönetimi sorunlarını tanımlayabilecekerdir.
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, İşlemler Yönetimi problemlerinin çözümlerini yorumlayabileceklerdir.
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, İşlemler Yönetimi’nde kullanılan matematiksel teknikleri uygulayabileceklerdir.
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, İşlemler Yönetimi’ndeki matematiksel teknikleri kullanarak alınan stratejik ve taktiksel kararların firmanın başarısı üzerindeki etkilerini tahmin edebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste üretim sistemleri, operasyon yönetimi fonksiyonları, üretim planlaması, stok yönetimi, ürün ve hizmet tasarımı, süreç ve ürün stratejileri, kapasite planlaması, tesis yeri seçimi, yerleşim stratejileri üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşlemler Yönetimi'ne Giriş Haftalık Okuma
2) Global Ortamda Üretim Stratejileri Haftalık Okuma
3) Ürün Tasarımı Haftalık Okuma
4) Süreç Tasarımı Haftalık Okuma
5) Kapasite Planlaması Haftalık Okuma
6) Tesis Yeri Kararları Haftalık Okuma
7) Vize Sınavı Yok
8) Yerleşim Kararları Haftalık Okuma
9) Stok Yönetimi Haftalık Okuma
10) Üretim Planlama Haftalık Okuma
11) Üretim Planlama 2 Haftalık Okuma
12) MRP ve ERP Haftalık Okuma
13) MRP ve ERP 2 Haftalık Okuma
14) İşlemler Yönetiminde Güncel Konular Haftalık Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Operations Management. Jay Heizer and Barry Render 10th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2011
Diğer Kaynaklar: Operations Management. Roberta S. Russell and Bernard W. Taylor III, Fourth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2003.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 11 3 33
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.