| Öğretim Dili: |
Türkçe |
| Dersin Türü: |
|
| Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
| Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
| Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
| Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
| Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, bilim felsefesi -yöntem -analiz anlayışı içerisinde,öğrencilerebilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin, bilgi, beceri, araştırma-analiz yapmave yorumlamayeteneği kazandırmaktır. Derste; bilim ve sosyal bilim anlayışları, araştırma süreci ve yazın taraması yapma, bir araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma tasarımı, örneklemseçme, ölçme ve işlemselleştirme, paket programlarla nicel veri analizi ve raporlamakonuları işlenecektir
|
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Dersin Genel Tanıtımı
|
Okuma
|
| 2) |
Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yazım ve Etik
|
Okuma
|
| 3) |
Araştırma Sorunsalıve Yazın(Literatür)Taraması
|
Okuma
|
| 4) |
Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi
|
Okuma
|
| 5) |
Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemleri
|
Okuma
|
| 6) |
Evren ve Örneklem
|
Okuma
|
| 7) |
İşletimselleştirme
|
Okuma
|
| 8) |
Veri Toplama Teknikleri
|
Okuma
|
| 9) |
IBM SPSS’e Giriş ve Temel İstatistiki Ölçüler
|
Okuma
|
| 10) |
Veri Analizi I-Farklılık Analizleri (t-testi, ANOVA)
|
Okuma
|
| 11) |
Veri Analizi III -Hiyerarşik Regresyon ve GüvenilirlikAnalizi
|
Okuma
|
| 12) |
Veri Analizi II-İlişkisel Analizler (Korelâsyon, Regresyon, Çoklu regresyon)
|
Okuma
|
| 13) |
Veri Analizi IV
|
Okuma
|
| 14) |
Genel Tekrar
|
Okuma
|
| 15) |
Final |
|
| Ders Notları / Kitaplar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
|
| Diğer Kaynaklar: |
Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Kayropraktik alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. |
2 |
| 2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. |
5 |
| 3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. |
5 |
| 4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Kayropraktik gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek. |
2 |
| 5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
5 |
| 6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak. |
5 |
| 7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
5 |
| 8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak. |
5 |
| 9) |
Kayropraktik uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek. |
5 |
| 10) |
Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek. |
5 |
| 11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek. |
4 |
| 12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak. |
5 |