GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, HAFTA SONU) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBA5201 | Tüketici Davranışı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | DERYA ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHU ERGEN Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmayı öğrenmelerini sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenci, alışveriş öncesi süreçte tüketicilerin nelerden etkilendilerini sosyal ve kültürel boyutlarıyla inceleyebilecektir. Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketici ihtiyaçlarını fonksİyonel, biyolojik, sosyal ve hedonik boyutlarda sınıflandırabilecektir. Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketicinin kimliği ve tüketim arasındaki bağlantıyı kurabilecektir. Bu dersi tamamlayan öğrenci, alışveriş sırasında tüketicilerin nelerden etkilendilerini inceleyebilecektir. Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketicilerin karar verme sürecini inceleyebilecektir. Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketiciyle iletişimde etkili mesajlar / araçlar geliştirebileceklerdir. Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketiciyi daha iyi anlama yetisine sahip olacaktır. |
Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutlarına bakılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanım ve uygulaması hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. | Haftalık Okuma |
2) | Tüketici Kültürüne Tarihsel Bakış | Haftalık Okuma |
3) | Algılama ve Öğrenme | Haftalık Okuma |
4) | Motivasyon | Haftalık Okuma |
5) | Kimlik | Haftalık Okuma |
6) | Kişilik ve Yaşam Tarzları | Haftalık Okuma |
7) | Vize Sınavı | Yok |
8) | Tutum Değişikliği | Haftalık Okuma |
9) | Karar Verme Süreci | Haftalık Okuma |
10) | Grup Etkileri | Haftalık Okuma |
11) | Satın Alma ve Harcama | Haftalık Okuma |
12) | Satın Alma ve Harcama | Haftalık Okuma |
13) | Sosyal Sınıf ve Alt Kültür | Haftalık Okuma |
14) | Kültürün Etkileri | Haftalık Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective" Slater, Don (1997), Consumer Culture & Modernity, Cambridge: Polity Press. |
Diğer Kaynaklar: | Pazarlama kitapları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 11 | 3 | 33 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
4) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme | |
6) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |