MBA5201 Tüketici DavranışıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, HAFTA SONU)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, HAFTA SONU)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBA5201 Tüketici Davranışı Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: DERYA ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHU ERGEN
Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL
Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarına ağırlık vererek, öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmayı öğrenmelerini sağlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenci, alışveriş öncesi süreçte tüketicilerin nelerden etkilendilerini sosyal ve kültürel boyutlarıyla inceleyebilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketici ihtiyaçlarını fonksİyonel, biyolojik, sosyal ve hedonik boyutlarda sınıflandırabilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketicinin kimliği ve tüketim arasındaki bağlantıyı kurabilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, alışveriş sırasında tüketicilerin nelerden etkilendilerini inceleyebilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketicilerin karar verme sürecini inceleyebilecektir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketiciyle iletişimde etkili mesajlar / araçlar geliştirebileceklerdir.
Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketiciyi daha iyi anlama yetisine sahip olacaktır.

Dersin İçeriği

Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutlarına bakılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanım ve uygulaması hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Haftalık Okuma
2) Tüketici Kültürüne Tarihsel Bakış Haftalık Okuma
3) Algılama ve Öğrenme Haftalık Okuma
4) Motivasyon Haftalık Okuma
5) Kimlik Haftalık Okuma
6) Kişilik ve Yaşam Tarzları Haftalık Okuma
7) Vize Sınavı Yok
8) Tutum Değişikliği Haftalık Okuma
9) Karar Verme Süreci Haftalık Okuma
10) Grup Etkileri Haftalık Okuma
11) Satın Alma ve Harcama Haftalık Okuma
12) Satın Alma ve Harcama Haftalık Okuma
13) Sosyal Sınıf ve Alt Kültür Haftalık Okuma
14) Kültürün Etkileri Haftalık Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
Slater, Don (1997), Consumer Culture & Modernity, Cambridge: Polity Press.
Diğer Kaynaklar: Pazarlama kitapları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 10 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 11 3 33
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
6) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme