PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4220 | Girişimcilik & Yenilikçiliği Yönetmek | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere girişimci bir iş fikrini nasıl tanıyacaklarını ve gerçekleştireceklerini öğretmektir. Ders esas olarak yeni bir girişim kurmayı planlayan potansiyel girişimcilere odaklanır. Ayrıca, girişimci girişimlerin başlatılmasını ve başarısını etkileyen önemli bir faktör olarak inovasyonun rolü tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda, 1-Öğrenciler, pazar ihtiyaçlarını, rekabet dinamiklerini ve endüstri trendlerini anlamak da dahil olmak üzere girişimcilik fırsatlarını belirleyip değerlendirebilecekler. 2.Öğrenciler, potansiyel yatırımcılara, paydaşlara ve ortaklara ayrıntılı iş planları geliştirme ve sunma konusunda yetenekli olacaklar. 3.Öğrenciler, fikir üretiminden ürün geliştirmeye ve ticarileştirmeye kadar inovasyonu yönetme süreçlerini anlayacak ve uygulayacaklar. 4.Öğrenciler, dayanıklılık, uyum sağlama ve belirsizlik ve başarısızlıkla başa çıkma yeteneği de dahil olmak üzere girişimci bir zihniyet geliştirecekler. 5.Öğrenciler, karmaşık girişimcilik zorluklarını ele almak ve yenilikçi çözümler üretmek için eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri geliştirecekler. |
Dersin öğretim yöntemleri Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Proje Hazırlama, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Okuma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım şeklindedir. Bu ders, yenilikçi bir ürün/hizmet geliştirerek başarılı bir girişimin nasıl oluşturulacağı ve mevcut bir şirketin yenilikçi bir organizasyona nasıl dönüştürüleceği ile ilgili gerekli bilgileri sağlar. Bu modül, GİRİŞİMCİLİK ÇALIŞMALARI VE PARADOKSLARI İLE İLGİLİ BİR ANLAYIŞ SAĞLAMAK için tasarlanmıştır. ÖĞRENCİLERİN GİRİŞİMCİ ZİHİN SETLERİNİ TEŞVİK EDEREK POTANSİYELİ EN ÜST DÜZEYE ÇIKARMAYA ÇALIŞMAYI AMAÇLAMAKTADIR. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi ve Tanıtım | |
2) | Girişimciliğe Giriş •Girişimciliğin tanımı ve önemi •Girişimci ve girişim türleri •Girişimciliğin ekonomi üzerindeki etkisi | |
3) | Girişimci Zihniyeti •Başarılı girişimcilerin temel özellikleri •Yaratıcılığın ve risk almanın önemi •Zorlukların üstesinden gelme stratejileri | |
4) | Fırsat Tanıma •İş fırsatlarını belirleme ve değerlendirme •Pazar araştırması ve analizi için araçlar •Bir fizibilite çalışması geliştirme | Grupların belirlenmesi |
5) | İş Modelleri •Farklı iş modeli türlerini anlamak •Bir değer teklifi oluşturmak •İş Modeli Kanvasına Giriş | Okuma |
6) | İnovasyon Temelleri •İnovasyon ve türlerinin tanımlanması (artımlı, yıkıcı) •İnovasyon süreci: fikirden uygulamaya •Başarılı yeniliklerin vaka çalışmaları | |
7) | Teknoloji ve Girişimcilik •Modern girişimcilikte teknolojinin rolü •Dijital girişimcilik ve çevrimiçi iş modelleri •Teknolojik eğilimleri ve etkilerini değerlendirme | |
8) | Vize | |
9) | Girişimler için Pazarlama •Yeni girişimler için bir pazarlama stratejisi oluşturma •Marka oluşturma ve müşteri katılımı •Dijital pazarlama araçlarını etkili bir şekilde kullanma | |
9) | Üretimde Yalın Tarihi ii. Yalın Üretim İlkeleri, bu 9 ilkenin üretimde nasıl kullanıldığı Toyota İşbirliğinden Yalın İlkelere Örnekler | Okuma: Bölüm3 Yalın Startup |
10) | Ölçeklendirme ve Büyüme Stratejileri •Bir işletmeyi başarılı bir şekilde ölçeklendirme stratejileri •Büyüme sırasında operasyonları ve kaynakları yönetme •Ölçeklendirmedeki riskleri belirleme ve azaltma •İş Planı ve Finansal Plan, Yatırımlar ve Yatırımcılar | |
11) | Sosyal Girişimcilik ve İnovasyon •Sosyal girişimciliği ve önemini tanımlama •Kâr ve sosyal etkiyi dengeleme •Başarılı sosyal girişimlerin örnekleri | |
12) | Girişimci Ekosistemleri Oluşturma •Girişimci ekosistemlerinin bileşenlerini anlama •Kuluçka merkezlerinin, hızlandırıcıların ve mentorluğun rolü •Ağ kurma ve iş birliği fırsatları •Girişimcilikte Gelecekteki Trendler | |
13) | Final Sunumları | |
14) | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | This course does not have a specific textbook.The presentations covered in class will be uploaded to the ITS Learning system. |
Diğer Kaynaklar: | "The Lean Startup" by Eric Ries •Focuses on how startups can be more efficient and innovative through a systematic, scientific approach to creating and managing successful businesses. "Business Model Generation" by Alexander Osterwalder and Yves Pigneur •A practical guide to understanding, designing, and implementing business models, complete with visual tools like the Business Model Canvas. "The Innovator's Dilemma" by Clayton M. Christensen •Explores why successful companies often fail to innovate and how they can overcome challenges to maintain growth through disruptive innovation. "Start with Why" by Simon Sinek •Discusses the importance of purpose in entrepreneurship and how starting with "why" can lead to greater success and impact. "Zero to One" by Peter Thiel Offers insights on creating unique innovations and building startups that contribute to progress, encouraging entrepreneurs to think differently. "Creativity, Inc." by Ed Catmull •A behind-the-scenes look at Pixar and the management strategies that foster creativity and innovation in a highly competitive industry. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |