ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC4060 | Yeni İletişim Teknolojisi ve Toplumu | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders iletişim teknolojilerinin geçmişi, bugünü ve geleceği ile bunların toplum ve medya üzerindeki etkilerini incelemektedir. İletişim teknolojilerini tarihsel ve kavramsal olarak anlamak ve iletişim teknolojilerindeki son gelişmelerin ve dijital teknolojilerin yayılmasının getirdiği toplumun, işgücünün ve politikanın örgütlenmesindeki köklü değişiklikleri incelemek için analitik perspektifleri, kavramları ve teorileri kapsar. İletişim teknolojisinin, kişilik, kimlik, zaman, sınıf, cinsiyet hakkındaki inancımızı hem yansıtan hem de şekillendiren karmaşık bir dizi uygulama, norm ve değerleri temsil ettiğini kabul ederek toplumun ve iletişim teknolojisinin birlikte inşası üzerine çeşitli bakış açıları sunar. Aynı zamanda sosyal dinamikleri ve iletişim teknolojilerinin kullanımını da kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; (1) İletişim teknolojilerinin tarihi bilgisini gösterme (2) Teknoloji, iletişim, toplum ve kültür arasındaki genel ilişkiyi anlamak (3) İletişim teknolojisi ile ilgili temel kavramsal ve araştırma konuları hakkında bilgi göstermek (4) İletişim teknolojisiyle ilgili güncel sosyal sorunları (kimlik, politika, insan hakları) analiz eder ve tartışır. (5) İletişim teknolojisinin kullanımını etkileyen iç ve dış dinamikleri anlamak. (6) Sanal alanı ve toplumu anlama yeteneğini göstermek (7) İletişim teknolojisini Türkiye bağlamında analiz etmek. (8) İletişim teknolojisi ve toplumu incelemek için bir araştırma önerisi ve tasarım araştırması projesi geliştirmek |
Hafta 1, Eylül 18: Introduction Meeting with the class, introduction of the course syllabus and course material. Hafta 2, Eylül 25: Early History of Communication Technologies Discuss about the earliest communication technology and invention of writing Printing, Sounds that Travel: Telegraphy and Telephone “The Optical Telegraph”, Daniel Headrick, “Time, Space and the Telegraph” by James W.Carey, in Communication in history: Technology, culture, society. Routledge. Crowley, D., & Heyer, P. (2015). Hafta 3, Ekim 2: Mass Communication Technologies and Social Construction of Technology Wireless Communication, Radio and Televison Robert S. Fortner and Darya Yanitskaya,, (2014) “Theoretical Perspectives on the Social Construction of Technology “ in the Handbook of Media and Mass Communication Technology, John Wiley&Sons Hafta 4, Ekim 9 : Advent of Communication Technologies Digital Communication, Computer and Internet Documentary film : Lo and Behold : Reveries of the Connected World by Werner Herzog Hafta 5, Ekim 16: The Mobile Phone and… Smartphone, identity, democracy Sherry Turkle, “Always-On/Always-On-You: The Tethered Self” in Handbook of Mobile Communication Studies 2008 Hafta 6, Ekim 23: Political actions and Media Howard Rheingold, “Mobile Media and Political Collective Action” in Handbook of Mobile Communication Studies 2008 Netflix Follow this: Fake news episode Hafta 7, Ekim 30: Communication Technology, Innovation, Social Change and Future Ingeborg Astrid Kleppe and James Hosea, “Connecting local food to global consumers via the Internet” in Information and Communication Technologies in Rural Society. Being Rural in a Digital Age. Marsaili Macleod, “Revitalising rural Europe’s indigenous languages” in Information and Communication Technologies in Rural Society. Being Rural in a Digital Age. Hafta 8, Kasım 6: Midterm Exam Hafta 9, Kasım 13: Theories of Communication Technologies: Network Society and Global Village Castells, M. (2007). Communication, power and counter-power in the network society. International journal of communication, 1(1), 29. Mcluhan, M.(1964) Understanding Media, the extensions of man, Newyork: McGraw-Hill Hafta 10, Kasım 20: Communication Technology and Digital Divide Submit research proposal Antonelli, C. (2003). The digital divide: understanding the economics of new information and communication technology in the global economy. Information Economics and Policy, 15(2), 173-199.. Viviana Rojas, Joseph Straubhaar, Debasmita Roychowdhury, and Ozlem Okur (2004)“Communities, Cultural Capital, and the Digital Divide” in Media Access. Social and Psychological Dimensions of New Technology Use Additional Readings: Linda A. Jackson Gretchen Barbatsis Frank A. Biocca Alexander von Eye Yong Zhao Hiram E. Fitzgerald ,(2004) “Home Internet Use in Low-Income Families: Is Access Enough to Eliminate the Digital Divide? In in Media Access. Social and Psychological Dimensions of New Technology Use Hafta 11, Kasım 27: Living a Virtual Life and Games- Kolo, C., & Baur, T. (2004). Living a virtual life: Social dynamics of online gaming. Game studies, 4(1), 1-31. Additional Reading: T.L. Taylor(2006) , Play between Worlds. Exploring Online Game Culture, the MIT Press Terms and Conditions May Apply- Netflix documentary Hafta 12, Aralık 4: Oral Presentation of Project Each student has 15 minutes to present research project Hafta 13 Aralık 11: Oral Presentation of Project Continued Each student has 15 minutes to present research project Hafta 14, Aralık 18 : Oral Presentation of Project Continued and Final Concluding Remarks |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu derste her hafta farklı makaleler okunacaktır. Makaleleri Fotokopi Merkezi'nden edinebilirsiniz. Lütfen okumaları dersten önce zamanında yapınız. / We will go through different articles throughout the course. I will leave the articles for each class one week before the class to Copy Center at school. Please read the articles before you come to class. |
Diğer Kaynaklar: | Yok / None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 3 | 9 |
Proje | 4 | 12 |
Ödevler | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. |