ECO4146 Innovation and Competition Policy in Digital MarketsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4146 Dijital Pazarlarda Yenilik ve Rekabet Politikası Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİN KÖKSAL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı rekabet politikasının dijital ekonomiyi şekillendirmekteki rolü ve rekabet otoritelerinin inovasyona dayalı dijital pazarlarda dönüşen işlevini incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Rekabet ve yenilik politikasının genel prensiplerini tanımlayabilir.
2. Temel rekabet hukuku ihlallerini açıklayabilir.
3. Dijital pazarları tanımlayabilir.
4. Dijital pazarlardaki yenilikleri tanımlayabilir.
5. Dijital pazarlardaki yeniliklerin etkilerini inceleyebilir.
6. Rekabet ve yenilik politikası arasındaki etkileşimi yakalayacak bir anlayışa sahip olabilir.

Dersin İçeriği

Ders özellikle dijital pazarlardaki inovatif yıkıcılık ile hazırdaki rekabet politikası araçlarının ve tekniklerinin uyumlu olup olmadığını inceleme gayesindedir. Ders bazı dijital pazarların evrimi ve gelişimini vaka çalışmaları üzerinden ele alacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Temel meseleleri ortaya koyma
3) Rekabet Politikasını Temelleri
4) Temel Rekabet Hukuku Kuralları -1
5) Temel Rekabet Hukuku Kuralları -2
6) Dijital Pazarlar
7) Dijital Pazarlarda Temel Rekabet Sorunları -1
8) Dijital Pazarlarda Temel Rekabet Sorunları -2
9) Vaka Çalışması - 1
10) Vaka Çalışması -
11) Vaka Çalışması - 3
12) Vaka Çalışması - 4
13) Vaka Çalışması - 5
14) Vaka Çalışması - 6

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google by Scott GALLOWAY, Portfolio, 2017.
An Introduction to EU Competition Law by Moritz LORENZ, Cambridge University Press, 2013.
Platform Revolution by Geoffrey G. PARKER, Marshall W. Van ALSTYNE, Sangeet P. CHOUDARY, W. W. Norton & Company, 2016.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 18 18
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve İşletme mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık işletme mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İşletme Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.
5) İşletme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yönetim ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) Etkin ve verimli yönetme ve/veya liderlik becerisi.