ECO4146 Innovation and Competition Policy in Digital MarketsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4146 Dijital Pazarlarda Yenilik ve Rekabet Politikası Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Dersin Amacı: Bu ders, Amerika Birleşik Devletleri yasasına güçlü bir şekilde odaklanarak ve özellikle Avrupa'daki dünya çapındaki yasalarla bazı karşılaştırmalar yaparak hukuk ve teknoloji arasındaki ilişkiyi inceleyecektir. Teknolojik ilerleme, ekonomik büyümenin önemli bir kaynağıdır ve kültürün nasıl evrimleştiği ve bu evrimi kimin kontrol ettiği de dahil olmak üzere insan durumu hakkında daha geniş soruları gündeme getirir. Teknoloji ayrıca, hükümetlerin vatandaşlarıyla etkileşime girdiği çerçeveyi, hem konuşmaya izin vererek hem de onu engelleyerek ve özel hayat ile hükümet arasındaki sınırların tam olarak ne olduğunu belirleyerek oluşturduğu için sayısız başka şekilde de önemlidir. Ve teknolojinin kendisi, telif hakkı, antitröst, patentler, gizlilik, konuşma yasası ve ağların düzenlenmesi gibi çeşitli alanlarda uygulanan yasalar tarafından güçlü bir şekilde şekillendirilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Rekabet ve yenilik politikasının genel prensiplerini tanımlayabilir.
2. Temel rekabet hukuku ihlallerini açıklayabilir.
3. Dijital pazarları tanımlayabilir.
4. Dijital pazarlardaki yenilikleri tanımlayabilir.
5. Dijital pazarlardaki yeniliklerin etkilerini inceleyebilir.
6. Rekabet ve yenilik politikası arasındaki etkileşimi yakalayacak bir anlayışa sahip olabilir.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Okuma, Teknoloji Destekli Öğrenme ve Bireysel Çalışmadır.
Ders özellikle dijital pazarlardaki inovatif yıkıcılık ile hazırdaki rekabet politikası araçlarının ve tekniklerinin uyumlu olup olmadığını inceleme gayesindedir. Ders bazı dijital pazarların evrimi ve gelişimini vaka çalışmaları üzerinden ele alacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Açılış Dersi Coursera modülü
3) Microsoft: The Desktop v. The Internet Coursera modülü
4) Google Ortaya Çıkıyor (ve Dünya Tepki Veriyor) Coursera modülü
5) Akıllı Telefonlar Coursera modülü
6) Akıllı Telefonlar Coursera modülü
7) Ayrımcılık Yapmama ve Tarafsızlık Coursera modülü
8) Vize Sınavı
9) Müzik Ne Zaman Öldü? Coursera modülü
10) Müzik Ne Zaman Öldü? Coursera modülü
11) Video: Dinleme ve İzleme Coursera modülü
12) Video: Dinleme ve İzleme Coursera modülü
13) İnternet Devleri: Deneysel Coursera modülü
14) Ders Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google by Scott GALLOWAY, Portfolio, 2017.
An Introduction to EU Competition Law by Moritz LORENZ, Cambridge University Press, 2013.
Platform Revolution by Geoffrey G. PARKER, Marshall W. Van ALSTYNE, Sangeet P. CHOUDARY, W. W. Norton & Company, 2016.
Diğer Kaynaklar: https://www.coursera.org/learn/internetgiants

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 1 25 25
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.