Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
|
Dersin Amacı: |
Bu ders, Amerika Birleşik Devletleri yasasına güçlü bir şekilde odaklanarak ve özellikle Avrupa'daki dünya çapındaki yasalarla bazı karşılaştırmalar yaparak hukuk ve teknoloji arasındaki ilişkiyi inceleyecektir. Teknolojik ilerleme, ekonomik büyümenin önemli bir kaynağıdır ve kültürün nasıl evrimleştiği ve bu evrimi kimin kontrol ettiği de dahil olmak üzere insan durumu hakkında daha geniş soruları gündeme getirir. Teknoloji ayrıca, hükümetlerin vatandaşlarıyla etkileşime girdiği çerçeveyi, hem konuşmaya izin vererek hem de onu engelleyerek ve özel hayat ile hükümet arasındaki sınırların tam olarak ne olduğunu belirleyerek oluşturduğu için sayısız başka şekilde de önemlidir. Ve teknolojinin kendisi, telif hakkı, antitröst, patentler, gizlilik, konuşma yasası ve ağların düzenlenmesi gibi çeşitli alanlarda uygulanan yasalar tarafından güçlü bir şekilde şekillendirilir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|