GEP0315 Developing Entrepreneurship in PersonalityBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0315 Kişilikte Girişimciliğin Geliştirilmesi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin girişimci düşünce yapısını geliştirmelerine, fırsatları tanıma ve değerlendirme
becerilerini artırmalarına, aynı zamanda girişimcilikle ilgili temel kavram ve stratejileri öğrenmelerine yardımcı
olmaktır. Bu ders disiplinler arası olarak tasarlanmış olup, dersi alan öğrencilere girişimcilik ekosistemindeki
gerekli olan temel bilgiler sağlanarak, inovasyon, yenilik, AR-GE kavramlarına, AR-GE’nin ticarileştirme
süreçlerine ve yalın girişim konularına hâkim olmaları, farklı girişim modellerini öğrenmeleri, iş planı ve iş modeli
hazırlama becerilerine sahip olmaları ve bu kapsamda iş fikrini projelendirebilmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca bu
dersi alan öğrencileri alanında uzman başarılı girişimci isimlerle buluşturmak hedeflenmektedir. Bu sayede teorik
bilgilere sahip olan öğrencilerimiz, aynı zamanda davet edilen isimlerin girişimcilik ve başarı hikayelerini dinleme
ve o kişilerle network sağlama imkânı bulacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Kişisel girişimcilik becerilerini geliştirir.
• Öğrenciler güçlü ve gelişmeye açık kişilik özelliklerini fark eder.
• Başarılı girişimleri ve girişimcilerin hikayelerini araştırır.
• Kişisel iletişim becerileri ve kendini ifade edilme yetisi gelişir.
• Girişimcilik ekosistemini araştırır; ulusal ve global girişimcilik desteklerini öğrenir.
• İş planı hazırlamayı öğrenir.
• İnovasyon, Ar-Ge, yalın girişim kavramlarını öğrenir ve farklı girişimcilik alanlarını araştırır.
• Farklı girişim alanlarını tecrübe etmiş girişimciler ile tanışma, birebir iletişim kurma imkânı yakalar ve
bu bağlamda network becerilerini geliştirir.
• Profesyonel hayatta sosyal sermayeye dair farkındalık artar.

Dersin İçeriği

Girişimcilik Eko sistemi temel kavramları, girişimcilik türleri, iş planı hazırlama, girişimcilik örnekleri, sosyal sermayenin önemi ve network, ulusal ve uluslararası girişimcilik destekleri.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, konuk, tartışma, proje hazırlama ve işbirliğine dayalı öğrenme kullanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Girişimcilik Ekosistemine Dair Temel Kavramların Açıklanması
3) Girişimcilik Türleri Üzerine Literatür Aktarımı
4) İş Planı Hazırlama Süreci
5) Kurum İçi Girişimcilik Kavramı ve Örnekleri
6) Sosyal Sermayenin Önemi ve Networking
7) Proje Gruplarının Oluşturulması Bilgi Girişimciliği Kavramı ve Örnekleri
8) Ara Sınav Haftası
9) Sosyal Girişim Kavramı ve Örnekleri
10) Ulusal ve Uluslararası Girişimcilik Destekleri
11) Ar-Ge’nin Ticarileştirilmesİ
12) Ulusal ve Uluslararası Girişimcilik Destekleri
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: • Hall, R. ve Bell, R. (2019). Start-Up'lar, Pivot'lar ve Popup'lar: The Kitap Yayınları, İstanbul.
• Ries, E. (2019). Yalın Startup: sürekli inovasyon nasıl başarı sağlar? Maltepe Üniversitesi Kitapları,
Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
• Cialdini, R. B. (2001). İknanın psikolojisi. Kapital medya, İstanbul.
• Osterwalder, A. ve Pigneur, Y. (2010). İş Modeli Üretimi. Optimist Kitapevi, İstanbul

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 1 20 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve İşletme mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık işletme mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İşletme Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.
5) İşletme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yönetim ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. 4
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 4
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4
12) Etkin ve verimli yönetme ve/veya liderlik becerisi.