İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5450 | İşveren Markası Tasarımı | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK PERKER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders çağdaş işletmeciliğin temel konuları arasında yer alan işveren markası yönetimi üzerinde durarak gerek yöneticilerin gerekse de çalışanların sürdürdükleri görevlerine ilişkin mesleki bilgi birikimlerini zenginleştirmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İşveren Markasının önemini anlar. 2. İKY fonksiyonları ile İşveren Markasını yorumlar. 3. İşletme Fonksiyonları ile İşveren Markasını anlamlandırır. 4. İşveren Markası Yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. 5. İşveren Markası ve Sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavrar. 6. İşletmelerin Fonksiyonları ve İşveren Markası arasındaki ilişkileri görebilir. 7. Genel olarak işletmelerin İşveren Markası Yönetimi yaklaşımlarına bütüncül bakabilir. |
İşveren Markası Yönetimi anlayışı İşletme literatürünün güncel inceleme konuları arasında yer almaktadır. Özellikle son yıllarda içeriği ve kapsamı genişleyerek yetenek yönetimi ve sürdürülebilirlik çerçevesinde de ele alınmaya başlanmıştır. Birbiri içine geçmiş bir yapı sergileyen küresel iş ortamında İşveren Markası anlayışı ve İşveren Markası Yönetimi uygulamaları rekabetçi avantaj sağlamanın koşulları olarak ele alınmaya başlamıştır. Bunun sonucunda da gerek işletmeler gerekse de yöneticiler ekonomik, sosyal ve çevresel faktörler açısından hem kısa hem de uzun vadeli çözümler ve politikalar üretmek durumunda kalmaktadırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşveren Markası Kavramı ve Teorik Altyapısı | |
2) | İşveren Markası ve Ticari Marka ilişkisi | |
3) | İşveren Markası ve Kurumsal İtibar | |
4) | İşveren Markası Ölçümü Üzerine Çalışmalar | |
5) | İşveren Markası ve İşveren Çekiciliği | |
6) | İşveren Markası ve İş Arama Davranışı | |
7) | İşveren Markası ve Sosyal Medya | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İşveren Markası ve İşgören Devir Hızı | |
10) | İşveren Markası Uygulama Örnekleri | |
11) | İşveren Markası Uygulama Örnekleri | |
12) | İşveren Markası Uygulama Örnekleri | |
13) | İşveren Markası Uygulama Örnekleri | |
14) | İşveren Markası Uygulama Örnekleri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ting, Cyrill, Employer branding and the employee-life-cycle: how to become an attractive employer, AV Akademikerverlag, 2011. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, insan kaynakları yönetimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
2) | İnsan kaynakları yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
3) | İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
4) | İnsan kaynakları yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
5) | İnsan kaynakları yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
6) | İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 4 |