ISL5450 İşveren Markası TasarımıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5450 İşveren Markası Tasarımı Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK PERKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders çağdaş işletmeciliğin temel konuları arasında yer alan işveren markası yönetimi üzerinde durarak gerek yöneticilerin gerekse de çalışanların sürdürdükleri görevlerine ilişkin mesleki bilgi birikimlerini zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İşveren Markasının önemini anlar.
2. İKY fonksiyonları ile İşveren Markasını yorumlar.
3. İşletme Fonksiyonları ile İşveren Markasını anlamlandırır.
4. İşveren Markası Yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
5. İşveren Markası ve Sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavrar.
6. İşletmelerin Fonksiyonları ve İşveren Markası arasındaki ilişkileri görebilir.
7. Genel olarak işletmelerin İşveren Markası Yönetimi yaklaşımlarına bütüncül bakabilir.

Dersin İçeriği

İşveren Markası Yönetimi anlayışı İşletme literatürünün güncel inceleme konuları arasında yer almaktadır. Özellikle son yıllarda içeriği ve kapsamı genişleyerek yetenek yönetimi ve sürdürülebilirlik çerçevesinde de ele alınmaya başlanmıştır. Birbiri içine geçmiş bir yapı sergileyen küresel iş ortamında İşveren Markası anlayışı ve İşveren Markası Yönetimi uygulamaları rekabetçi avantaj sağlamanın koşulları olarak ele alınmaya başlamıştır. Bunun sonucunda da gerek işletmeler gerekse de yöneticiler ekonomik, sosyal ve çevresel faktörler açısından hem kısa hem de uzun vadeli çözümler ve politikalar üretmek durumunda kalmaktadırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşveren Markası Kavramı ve Teorik Altyapısı
2) İşveren Markası ve Ticari Marka ilişkisi
3) İşveren Markası ve Kurumsal İtibar
4) İşveren Markası Ölçümü Üzerine Çalışmalar
5) İşveren Markası ve İşveren Çekiciliği
6) İşveren Markası ve İş Arama Davranışı
7) İşveren Markası ve Sosyal Medya
8) Ara Sınav
9) İşveren Markası ve İşgören Devir Hızı
10) İşveren Markası Uygulama Örnekleri
11) İşveren Markası Uygulama Örnekleri
12) İşveren Markası Uygulama Örnekleri
13) İşveren Markası Uygulama Örnekleri
14) İşveren Markası Uygulama Örnekleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ting, Cyrill, Employer branding and the employee-life-cycle: how to become an attractive employer, AV Akademikerverlag, 2011.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Proje 1 30 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.