Öğretim Dili: |
Turkish |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
1.Gelecek Bilgisinin Temelleri a. Bilimsel Disiplin Olarak Gelecek Bilgisib. Gelecek Bilgisinde Kullanılan Yöntemler - Araçlar – Senaryolarc. T-insan Becerileri – Yeni Meslekler d. Girişimcilik
2.Gelecekte Endüstri & Ekonomi a. Sayısal Para – Sayısal Ticaretb. Endüstri 4.0 – Nesnelerin İnterneti c. Yeni Hizmet Tasarımı
2.Gelecekte Endüstri & Ekonomi (devam 2) d. Gelecekte iş e. İş Planı, Ticarileşme
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji a. Yapay Zeka & Robotlar b. 3 Boyutlu Yazıcılar ve Kitlesel Demokratikleşmec. Sanal Gerçeklik – Arttırılmış Gerçeklik (VR-AR) d. Bilim ve Teknoloji Politikası
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji (devam 2) e. Gen Teknolojisi – Canlılarf. Sağlıklı Yaşam - Uzun Ömürg. Akıllı Evler - Akıllı Şehirler - Akıllı Her Yer h. Teknoloji ve Ar-Ge Yönetimi i. Yenilik
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji (devam 3) j. Ulaşım – Lojistikk. Gelecekte Kaynaklar ve Enerji l. Stratejik Teknoloji Analizi
4.Gelecekte Yaşam a. Gelecekte Birey – Aile – Toplum Yapısı b. Teknoloji Değerlendirmesi
4.Gelecekte Yaşam (devam 2) b. Eğitimc. Sanat (Duyular & Algı Kanalları)d. Günlük Hayat: Refah kavramıe. Sporf. Eğlenceg. Sosyal İletişim Kanalları - Sanal Bireyler – Etkileri
5.Gelecekte Sağlık a. Arttırılmış İnsan - Güçlendirilmiş Beden b. Teknoloji Öngörüsü ve Tahmini
5.Gelecekte Sağlık (devam 2) c. Yeni Hastane Konseptid. Beslenmenin Geleceği
5.Gelecekte Sağlık (devam 3)e. Zihin ve Beynin Geleceği f. Yeni Ürün Geliştirme
6.Küresel Tehditler a. İklim Değişikliği – Çevresel Kirlenme ve Felaketlerb. Yeni Nesil Savaşlar – Siber Saldırılar- Güvenlikc. Mülteciler – 65 Milyon Küresel Misafirin Geleceği
7.Düşünsel Kavramlar a. Hukuk- Ahlak- Evrensel Değerler –Etikb. Din – İnanç - Mitosc. Psikolojid. Özgelecek Dersin değerlendirilmesi |
Dersin Amacı: |
Gelecek Bilgisi Dersi gelecek ile ilgili sosyal bilimler ve teknoloji uzmanlarının çalışmaları sonucu ortaya çıkan öngörülerinden olumlu olanların farkındalığını metodolojik yaklaşımlarla öğretmeyi amaçlar. Söz konusu farkındalık, çoklu-disiplin ortamlarında (fizik, kimya, biyoloji, tıp, mühendislik, şehircilik, mimarlık, sosyoloji, siyasal bilimler, eğitim, etik vb.) geleceğin insanlık için bugünkünden daha iyi olması çabalarına yardımcı olur |
Gelecek Bilgisi Dersi bir Giriş Dersi niteliğinde olacak ve öğrencilere kavramsal düzeyde içerik verilecek, Gelecek Bilgisinin Temel Bileşenleri, Yöntemleri ve Senaryo Çalışmaları öğretilecek, dersin islenmesine katılımları ve katkıları sağlanacaktır. Ele alınacak her bir konu ayrı bir ders olma niteliği taşıdığı gibi o konuda uzmanlık kazandırma potansiyeli de barındırmaktadır. Anlatılacak kavramsal konular; Gelecekte Bilim/Teknoloji ve buna bağlı olarak Ekonomi, Endüstri 4.0, Sayısal Para, Nesnelerin Interneti, Yapay Zeka, Artırılmış/Sanal Gerçeklik, Gelecekte Sağlık, Tıp ve Yaşam, Gen Teknolojisi, Artırılmış Insan, Zihin ve Beynin Gelecegi, Küresel Tehditler, Hukuk, Ahlak, Evrensel Değerler ve Etik üzerinde beklenen Değişimi ele alacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı
Gelecek Bilgisinin Temelleri
|
|
2) |
2.Gelecekte Endüstri & Ekonomi 1 |
|
3) |
2.Gelecekte Endüstri & Ekonomi (devam 2) |
|
4) |
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji 1 |
|
5) |
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji (devam 2) |
|
6) |
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji (devam 3) |
|
7) |
4.Gelecekte Yaşam |
|
8) |
4.Gelecekte Yaşam (devam 2) |
|
9) |
5. Gelecekte Sağlık 1 |
|
10) |
5.Gelecekte Sağlık |
|
11) |
Resmi Tatil
Telafisi yapılacaktır. |
|
12) |
Resmi Tatil
Telafisi yapılacaktır. |
|
13) |
Gelecekte Sağlık 3 |
|
14) |
Küresel Tehtidler |
|
15) |
7.Düşünsel Kavramlar |
|
15) |
19.05.2021 tarihli dersin telafisi
Dersin değerlendirilmesi
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Hines, A., Bishop, P.C. (2006). Thinking abaut the Future.USA: Hinesight Edition. Bishop. P.C., Hines, A. (2012). Teaching about the Future. USA: Palgrave MAcmillan. Mesko, B. (2017). The guide to the Future Medicine. USA: Webicina Kft. Susskind, R., Susskind, D. (2017). The Future of the professions. USA: Oxford University Press. Brnjolfsson, E., McAfee, A. (2016). The second mechine age. New York ve London: W. W. Norton & Campany. Tarhan, U. (2017). T-İnsan. İstanbul: Ceres Yayınları. Naam, R. (2016). Sınırsız kaynak. İstanbul: Nail Kitapevi. Gore, A. (2014). Gelecek.İstanbul: Mediacat. |
Diğer Kaynaklar: |
Hines, A., Bishop, P.C. (2006). Thinking abaut the Future.USA: Hinesight Edition. Bishop. P.C., Hines, A. (2012). Teaching about the Future. USA: Palgrave MAcmillan. Mesko, B. (2017). The guide to the Future Medicine. USA: Webicina Kft. Susskind, R., Susskind, D. (2017). The Future of the professions. USA: Oxford University Press. Brnjolfsson, E., McAfee, A. (2016). The second mechine age. New York ve London: W. W. Norton & Campany. Tarhan, U. (2017). T-İnsan. İstanbul: Ceres Yayınları. Naam, R. (2016). Sınırsız kaynak. İstanbul: Nail Kitapevi. Gore, A. (2014). Gelecek.İstanbul: Mediacat. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
12) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
13) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
14) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|