Öğretim Dili: |
Turkish |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
1.Gelecek Bilgisinin Temelleri a. Bilimsel Disiplin Olarak Gelecek Bilgisib. Gelecek Bilgisinde Kullanılan Yöntemler - Araçlar – Senaryolarc. T-insan Becerileri – Yeni Meslekler d. Girişimcilik
2.Gelecekte Endüstri & Ekonomi a. Sayısal Para – Sayısal Ticaretb. Endüstri 4.0 – Nesnelerin İnterneti c. Yeni Hizmet Tasarımı
2.Gelecekte Endüstri & Ekonomi (devam 2) d. Gelecekte iş e. İş Planı, Ticarileşme
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji a. Yapay Zeka & Robotlar b. 3 Boyutlu Yazıcılar ve Kitlesel Demokratikleşmec. Sanal Gerçeklik – Arttırılmış Gerçeklik (VR-AR) d. Bilim ve Teknoloji Politikası
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji (devam 2) e. Gen Teknolojisi – Canlılarf. Sağlıklı Yaşam - Uzun Ömürg. Akıllı Evler - Akıllı Şehirler - Akıllı Her Yer h. Teknoloji ve Ar-Ge Yönetimi i. Yenilik
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji (devam 3) j. Ulaşım – Lojistikk. Gelecekte Kaynaklar ve Enerji l. Stratejik Teknoloji Analizi
4.Gelecekte Yaşam a. Gelecekte Birey – Aile – Toplum Yapısı b. Teknoloji Değerlendirmesi
4.Gelecekte Yaşam (devam 2) b. Eğitimc. Sanat (Duyular & Algı Kanalları)d. Günlük Hayat: Refah kavramıe. Sporf. Eğlenceg. Sosyal İletişim Kanalları - Sanal Bireyler – Etkileri
5.Gelecekte Sağlık a. Arttırılmış İnsan - Güçlendirilmiş Beden b. Teknoloji Öngörüsü ve Tahmini
5.Gelecekte Sağlık (devam 2) c. Yeni Hastane Konseptid. Beslenmenin Geleceği
5.Gelecekte Sağlık (devam 3)e. Zihin ve Beynin Geleceği f. Yeni Ürün Geliştirme
6.Küresel Tehditler a. İklim Değişikliği – Çevresel Kirlenme ve Felaketlerb. Yeni Nesil Savaşlar – Siber Saldırılar- Güvenlikc. Mülteciler – 65 Milyon Küresel Misafirin Geleceği
7.Düşünsel Kavramlar a. Hukuk- Ahlak- Evrensel Değerler –Etikb. Din – İnanç - Mitosc. Psikolojid. Özgelecek Dersin değerlendirilmesi |
Dersin Amacı: |
Gelecek Bilgisi Dersi gelecek ile ilgili sosyal bilimler ve teknoloji uzmanlarının çalışmaları sonucu ortaya çıkan öngörülerinden olumlu olanların farkındalığını metodolojik yaklaşımlarla öğretmeyi amaçlar. Söz konusu farkındalık, çoklu-disiplin ortamlarında (fizik, kimya, biyoloji, tıp, mühendislik, şehircilik, mimarlık, sosyoloji, siyasal bilimler, eğitim, etik vb.) geleceğin insanlık için bugünkünden daha iyi olması çabalarına yardımcı olur |
Gelecek Bilgisi Dersi bir Giriş Dersi niteliğinde olacak ve öğrencilere kavramsal düzeyde içerik verilecek, Gelecek Bilgisinin Temel Bileşenleri, Yöntemleri ve Senaryo Çalışmaları öğretilecek, dersin islenmesine katılımları ve katkıları sağlanacaktır. Ele alınacak her bir konu ayrı bir ders olma niteliği taşıdığı gibi o konuda uzmanlık kazandırma potansiyeli de barındırmaktadır. Anlatılacak kavramsal konular; Gelecekte Bilim/Teknoloji ve buna bağlı olarak Ekonomi, Endüstri 4.0, Sayısal Para, Nesnelerin Interneti, Yapay Zeka, Artırılmış/Sanal Gerçeklik, Gelecekte Sağlık, Tıp ve Yaşam, Gen Teknolojisi, Artırılmış Insan, Zihin ve Beynin Gelecegi, Küresel Tehditler, Hukuk, Ahlak, Evrensel Değerler ve Etik üzerinde beklenen Değişimi ele alacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı
Gelecek Bilgisinin Temelleri
|
|
2) |
2.Gelecekte Endüstri & Ekonomi 1 |
|
3) |
2.Gelecekte Endüstri & Ekonomi (devam 2) |
|
4) |
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji 1 |
|
5) |
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji (devam 2) |
|
6) |
3.Gelecekte Bilim & Teknoloji (devam 3) |
|
7) |
4.Gelecekte Yaşam |
|
8) |
4.Gelecekte Yaşam (devam 2) |
|
9) |
5. Gelecekte Sağlık 1 |
|
10) |
5.Gelecekte Sağlık |
|
11) |
Resmi Tatil
Telafisi yapılacaktır. |
|
12) |
Resmi Tatil
Telafisi yapılacaktır. |
|
13) |
Gelecekte Sağlık 3 |
|
14) |
Küresel Tehtidler |
|
15) |
7.Düşünsel Kavramlar |
|
15) |
19.05.2021 tarihli dersin telafisi
Dersin değerlendirilmesi
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Hines, A., Bishop, P.C. (2006). Thinking abaut the Future.USA: Hinesight Edition. Bishop. P.C., Hines, A. (2012). Teaching about the Future. USA: Palgrave MAcmillan. Mesko, B. (2017). The guide to the Future Medicine. USA: Webicina Kft. Susskind, R., Susskind, D. (2017). The Future of the professions. USA: Oxford University Press. Brnjolfsson, E., McAfee, A. (2016). The second mechine age. New York ve London: W. W. Norton & Campany. Tarhan, U. (2017). T-İnsan. İstanbul: Ceres Yayınları. Naam, R. (2016). Sınırsız kaynak. İstanbul: Nail Kitapevi. Gore, A. (2014). Gelecek.İstanbul: Mediacat. |
Diğer Kaynaklar: |
Hines, A., Bishop, P.C. (2006). Thinking abaut the Future.USA: Hinesight Edition. Bishop. P.C., Hines, A. (2012). Teaching about the Future. USA: Palgrave MAcmillan. Mesko, B. (2017). The guide to the Future Medicine. USA: Webicina Kft. Susskind, R., Susskind, D. (2017). The Future of the professions. USA: Oxford University Press. Brnjolfsson, E., McAfee, A. (2016). The second mechine age. New York ve London: W. W. Norton & Campany. Tarhan, U. (2017). T-İnsan. İstanbul: Ceres Yayınları. Naam, R. (2016). Sınırsız kaynak. İstanbul: Nail Kitapevi. Gore, A. (2014). Gelecek.İstanbul: Mediacat. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|