Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hakim
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
Çekime hazır bir senaryo yazabilen
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip
|
Dersin Amacı: |
Televizyon sinema ve sahne sanatları güzelleştirici makyajın önemi ,güzelleştirici makyajın öneminden çok senaryodaki karekter makyajının oyuncunun yüzüne uygulıyabilmek ,bunun içinde temel makyajın önemi .Temel makyajın önemi tarihcesi ve estetik kavramı bilgi ve felsefelerini tamamlamak ,ışığın ve rengin makyaj üzerindeki etkİlerini kavramak .3 boyutlu makyajın yapım ve uygulanması ve hangi alanlarda kullanıldığı ve sinema, tv deki etkisi ve yeri.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sinema makyajı tanımı ve özellikleri
|
|
2) |
Sinema makyajının renk özellikleri
|
|
3) |
Sinema makyajı yaparken dikkat edilecek noktalar
|
|
4) |
Kullanılacak makyaj ürünlerinin seçimi ve özellikleri
|
|
5) |
Televizyon makyajı tanımı ve özellikleri
|
|
6) |
kullanılacak araç gereçlerin seçimi ve tanıma yöntemleri |
|
7) |
Televizyon makyajı yaparken dikkat edilecek noktalar
|
|
8) |
Plastik Makyaj
|
|
9) |
Yaşlandırma makyajı |
|
10) |
Sakal, Bıyık, peruk uygulamaları |
|
11) |
takma diş, göz, tırnak, burun, kulak vb uygulamaları |
|
12) |
Yara makyajı |
|
13) |
Yanık makyajı |
|
14) |
genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|