ECO4448 Banking and Financial Institutions ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4448 Bankacılık ve Finansal Kurumlar Yönetimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere finansal kurumların yönetimine dair bilgi vermek ve finansal kurum yönetimi ile ilişkili riskleri tanımlamak, değerlendirmek ve yönetmek için gereken araçları ve teknikleri öğrenmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Finansal kurumların farklı türlerini ve temel işlevlerini açıklayabilir,
2. Finansal kurumların faaliyet gösterdiği çevreyi tanır,
3. Bankaların finansal tablolarını okuyabilir ve değerlendirebilir,
4. Bankacılıktaki farklı risk çeşitlerini tanımlayabilir ve açıklayabilir,
5. Korunma ve risk yönetiminde kullanılan finansal ürünlerin temel işlevlerini öğrenir,
6. Menkul kıymetleştirmeyi ve menkul kıymetleştirmenin Küresel Finansal Kriz'deki rolünü açıklayabilir,
7. Notlandırma modellerini ve kredi derecelendirme sistemlerini öğrenir.

Dersin İçeriği

Finansal sistem ve finansal hizmetlerin işlevleri, bankacılık ve finansal performans değerlendirmesi, bankacılıkta risk yönetimi, menkul kıymetleştirme ve kredi derecelendirme konularını kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Sisteme ve Hizmetlere Genel Bakış Bölüm 1 (Rose & Hudgins)
2) Finansal Sisteme ve Hizmetlere Genel Bakış (devam) Bölüm 1 (Rose & Hudgins)
3) Banka Finansal Tabloları Bölüm 2 (Rose & Hudgins)
4) Banka Finansal Performansının Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi Bölüm 2 (Rose & Hudgins)
5) Bankacılıkta Risk Yönetimi, Basel Uzlaşıları, Likidite Riski
6) Kredi Riski, Operasyonel Risk, Piyasa Riski ve VaR (Riske Maruz Değer)
7) Değişen Faiz Oranları için Risk Yönetimi: Süre (Durasyon) Teknikleri I Bölüm 7 (Rose & Hudgins)
8) Değişen Faiz Oranları için Risk Yönetimi: Süre (Durasyon) Teknikleri II
9) Diğer Risk Yönetimi ve Korunma Araçları Bölüm 8 (Rose & Hudgins)
10) Menkul Kıymetleştirme: Varlığa Dayalı Menkul Değerler ve Kredi Türevleri Bölüm 27 (Saunders & Cornett)
11) Menkul Kıymetleştirme ve Küresel Finansal Kriz
12) Notlandırma Modelleri ve Kredi Derecelendirme
13) Notlandırma Modelleri ve Kredi Derecelendirme (devam)
14) Modern Merkez Bankacılığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Peter S. Rose and Sylvia C. Hudgins , Bank Management & Financial Services, McGraw - Hill, 2013.
Diğer Kaynaklar: Anthony Saunders and Marcia Millon Cornett, Financial Institutions Management: A Risk Management Approach, 6th Ed., McGraw - Hill, 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 4
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 3
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 1
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 2
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 4
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 3
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 4
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 1
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 4
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3