COP4218 TİDE İç DenetimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4218 TİDE İç Denetim Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin nitelikli bir istihdam alanı olan iç denetim konusunda çalışan kişilerle olan iletişimini sağlayarak onlara geniş bir perspektif kazandırmak, ayrıca akademik çevrede iç denetim alanındaki farkındalığı artırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İç denetim alanında pratik ve teorik bilgi
2) Çeşitli sektörleri temsil eden deneyimli iç denetçilerden bilgi ve tecrübe aktarımı
3) İç denetim ile ilgili alanlarda (kurumsal yönetim, risk yönetimi, iç kontrol, sürdürülebilirlik vb) bilgi
4) İç denetimde uluslararası standartlar
5) Bilgi Sistemleri Denetimi
6) Etik ve Suistimal Önleme

Dersin İçeriği

Ders 14 haftadan oluşacak ve çeşitli sektörlerden tecrübeli kişilerce verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "İç Denetime Giriş • İç Denetim, Kurumsal Yönetim, Mesleki Etik, İç Kontrol ve Risk Yönetimi kavramlarının açıklanması • İç denetime ilişkin Dünya ve Türkiye’deki gelişmelerin ve düzenlemelerin açıklanması • Dersin genel işleyiş ve içeriği hakkında bilgi verilmesi"
2) "Kurumsal Yönetim • Kurumsal Yönetim İlkelerinin açıklanması • Çeşitli Kurumsal Yönetim Modellerinin incelenmesi • Denetim Komitesinin ve İç Denetimin rol ve sorumluluklarının değerlendirilmesi"
3) Risk Yönetimi ve İç Kontrol • Kurumsal Risk Yönetimi (ERM)’ne ilişkin metot, süreç ve yapıların açıklanması • Çeşitli Risk Yönetim Süreçlerinin incelenmesi (Modeller ve Farklılıkları) • Toplam Risk Yönetimi Metodolojilerinin (Risk Yönetim Çerçeveleri) değerlendirilmesi
4) İç Denetim Uluslararası Mesleki Uygulamalar Çerçevesi 1. İç Denetçinin Rol ve Sorumluluklarına Genel Bakış • Yönetim kurulunun rol ve sorumlulukları • Departman yönticilerinin rol ve sorumlulukları • Denetim komitesinin rol ve sorumlulukları 2. İç Denetim Görevinin Türleri • Güvence Denetimi • Danışmanlık Hizmetleri 3. Denetim Türleri • Faaliyet Denetimi • Finansal Denetim • Uygunluk Denetimi 4. İç Denetimin Etik Kodları
5) İç Denetim Uluslararası Mesleki Uygulamalar Çerçevesi (devam) 1. Standartlar (Genel Kavramlar Ve İlkeler) 2. UMUÇ’un bir denetim çalışmasında uygulanması
6) İç Denetim Uygulama İlkeleri - Denetim Süreci 1. Denetim Planı (Göz önünde bulundurulması gereken hususlar, amaçlar, kapsam, risk temelli iç denetim görevi) 2. Görevle İlgili Kaynak Dağılımı 3. Çalışma Programının Geliştirilmesi 4. Çeşitli Araçlar Ve Teknikler
7) İç Denetim Uygulama İlkeleri - Denetim Süreci (devam) 5. Sonuçların İletilmesi 6. Tamamlanan Denetimin Değerlendirilmesi
8) İç Denetim Uygulama İlkeleri - Raporlama 1. Raporlanabilir kalemlerin tanımlanması ve iletilmesi 2. Sonuçların iletilmesi, ölçütler (metodlar, katma değer, etkili raporlamanın nitelikleri, önemli hususlara ilişkin özet raporlama 3. Aykırılıkların raporlanması 4. Denetimin standartlara uygun şekilde yapıldığı ibaresinin kullanılması 5. İzleme (sonuçları izleme, düzeltici aksiyonları izleme)
9) İç Denetçiler İçin Örgütsel İletişim Becerileri • İşletmelerde İletişim Süreci ve Etkili İletişimin Unsurları • Kişilerarası İletişim Becerileri • Mülakat Becerileri ve Mülakatın Yürütülmesi • Sözlü ve Yazılı İletişime Hazırlanma, Organize Etme ve Sunma İlkeleri • Yazışma • İletişim Aracı Olarak Grafik ve Tablolar
10) Bilgi Teknolojileri Denetimi • Bilgi Teknolojileri Denetiminde Yöntemler,Teknikler ve Uygulamalar
11) Etik, Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk • Etik Kategorileri; Kişisel Etik, Mesleki Etik veİş Etiği • İş Etiği ve Bir Etik Politikası Geliştirmede Yönetimin Rolü • Etik Faaliyetlerde İç Denetimin Rol ve Sorumlulukları • Davranış Kuralları • Örgütsel Etik Kültür • Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk Kavramları ve İç Denetçinin Rolü
12) Hile Riskleri ve Denetimi • Genel Olarak Hile, Kavramlar, Hilenin Unsurları, Hile Teorisi, Belirtileri, Türleri, Kırmızı Bayraklar, Etik Hattı (Whistleblowing), Bir Suistimalcinin Profili • İşletmelerde Hile Riskinin Yönetimi • İç Denetçinin Rol ve Sorumlulukları • Hilenin Önlenmesi, Ortaya Çıkarılması, Soruşturulması ve Raporlanması
13) İç Denetimde Kalite Güvencesi ve Gözden Geçirme
14) Bir İç Denetçinin Kariyer Yolu (Kariyer yolunda ilerlerken dikkat edilmesi gereken hususlar ve özgelecek tasarımı)
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çetin Özbek, " İç Denetim, Kurumsal Yönetim, Risk Yönetimi ve İç Kontrol", TİDE Yayınları No: 3
Sawyer's İç Denetçiler İçin Rehber 3 Cilt, TİDE Yayınları No:10
COSO İç Kontrol - Bütünlerrşik Çerçeve 4 Cilt, TİDE Yayınları No: 11
Diğer Kaynaklar: Weekly documents prepared by the IIA-Turkey Trainers.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 72
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.