Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, uluslararası siyasete giriş |
|
2) |
Birleşmiş Milletler'in yapısı ve uluslararası habercilik için odak noktaları |
|
3) |
NATO, Avrupa Birliği ve Arap Birliği gibi uluslararası siyasete etki eden bölgesel yapılar ve bilgilendirici kısa haber yazımı |
|
4) |
İklim krizi, mülteci sorunu gibi uluslararası sorunlar ve açıklayıcı grafikler hazırlama |
|
5) |
Türk dış politikasının temel prensipleri ve uluslararası haber yazımında belge kullanımı |
|
6) |
Rus dış politikası, Türkiye-Rusya ilişkileri ve televizyon için sesli simultane çeviri yazımı |
|
7) |
Amerikan dış politikası, ABD'nin Ortadoğu politikaları, Türkiye-ABD ilişkileri ve haber toplamada düşünce kuruluşlarından faydalanma |
|
8) |
Ortadoğu meselesine giriş, Filistin sorusu ve soru-cevap tarzında haber yazımı |
|
9) |
Suriye, devlet harici aktörler ve biyografi haberi yazımı |
|
10) |
Suriye ve gazetecilikte harita kullanımı |
|
11) |
Irak, Türkiye-Irak ilişkileri ve profil hikayeleri yazımı |
|
12) |
İran, Türkiye-İran ilişkileri ve haber yazımının gözden geçirilmesi |
|
13) |
Uluslararası meseleler üzerine analiz yazısı yazma |
|
14) |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|