NMD3118 Dış Politika MuhabirliğiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3118 Dış Politika Muhabirliği Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili:
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin uluslararası gazetecilik ve diplomasi muhabirliği alanları için gereken temel becerileri kazanmasını sağlamaktır. Dersi alan öğrencilerin küresel siyaset ve uluslararası ilişkiler hakkında farkındalık sahibi olmaları ve haber toplama ve yazma yetilerini geliştirmeleri beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- gazeteci gözüyle uluslararası siyaset hakkında farkındalık sahibi olacak,

- dijital medya platformları, televizyon ve gazeteler için uluslararası siyaset hakkında çeşitli şekillerde haber yazımını öğrenecek,

- planlama ve projelendirme becerilerini geliştirirken uluslararası gazetecilik meseleleri için farklı kaynakları etkili biçimde kullanmayı öğrenecek.

Dersin İçeriği

Hızla dijitalleşen küresel dünyada uluslararası siyasetin ve bu bağlamda gelişen siyasi olayların etik ve adil bir şekilde haberleştirilmesi ve kamuya duyurulmasının önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Medya profesyonellerinin uluslararası siyaset, diplomasi ve dış politika gibi konular hakkında kapsamlı bilgi sahib olması ve bu bilgileri doğru analizler yaparak haberleştirmesi sektör için hayati önem taşımaktadır. Bu amaçla dönem boyunca Birleşmiş Milletler, NATO, Ortadoğu politikaları, Türkiye dış politikası gibi konular çerçevesinde uluslararası gazetecilik ele alınmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, uluslararası siyasete giriş
2) Birleşmiş Milletler'in yapısı ve uluslararası habercilik için odak noktaları
3) NATO, Avrupa Birliği ve Arap Birliği gibi uluslararası siyasete etki eden bölgesel yapılar ve bilgilendirici kısa haber yazımı
4) İklim krizi, mülteci sorunu gibi uluslararası sorunlar ve açıklayıcı grafikler hazırlama
5) Türk dış politikasının temel prensipleri ve uluslararası haber yazımında belge kullanımı
6) Rus dış politikası, Türkiye-Rusya ilişkileri ve televizyon için sesli simultane çeviri yazımı
7) Amerikan dış politikası, ABD'nin Ortadoğu politikaları, Türkiye-ABD ilişkileri ve haber toplamada düşünce kuruluşlarından faydalanma
8) Ortadoğu meselesine giriş, Filistin sorusu ve soru-cevap tarzında haber yazımı
9) Suriye, devlet harici aktörler ve biyografi haberi yazımı
10) Suriye ve gazetecilikte harita kullanımı
11) Irak, Türkiye-Irak ilişkileri ve profil hikayeleri yazımı
12) İran, Türkiye-İran ilişkileri ve haber yazımının gözden geçirilmesi
13) Uluslararası meseleler üzerine analiz yazısı yazma
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reus-Smit, C. and Snidal, D. (2008), The Oxford Handbook of International Relations, Oxford, New York: Oxford University Press.

Romano, A. (ed.), (2010), International journalism and democracy [electronic resource]: civic engagement models from around the world, New York : Routledge, 2010.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 4 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 10 2 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.