LOJİSTİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3026 | Masaüstü Oyun Tasarımı | Bahar |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ |
Dersin Amacı: | Bu ders masa başında oynanan oyunlara odaklanmaktadır. Öğrencilerin analog oyun tasarım sürecini öğrenmesini ve deneyimlemesini amaçlarken, bir yandan oyun tasarımlarına entegrasyonu ile bağlantılar sunup oyun tasarımı hakkında farklı bakış açıları sunmaktadır. Ders aynı zamanda birçok atölye ve grup aktivitesi içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Oyun mekaniklerinin kullanım alanlarının kavranması. 2) Masaüstü oyunlarındaki mekaniklerin anlaşılması. 3) Pragmatik düşüncenin ve profesyonel bakış açısının analog bir oyunda nasıl kullanılacağı. 4) Masaüstü oyunların yapımındaki teknikleri analiz etme yeteneğinin öğrenciye kazandırılması. 5) Tüm analog projelerde oyun tasarımı ve yaratıcılık integrasyonu. |
Ders içeriği oyunun fikirden ürüne dönüşüm sürecini, üretim öncesi ve sonrası dökümantasyonların (Oyun Tasarım Dökümanı, İlke Dökümanı, Kural Dökümanı vb.)yazımını ve yönetimini, beyin fırtınası, prototipleme ve oynanabilirlik testini kapsıyor. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Masaüstü oyunlara ve tasarım süreçlerine tarihsel yaklaşımlar | |
2) | Masaüstü oynanış çeşitlerinin tanımlanması ve oyun kavramlarının incelenmesi | |
3) | Oyun temposu, dinamikler ve mekaniklerinin yönetimi. | |
4) | Masaüstü oyunların biçimsel ve dramatik elemanları | |
5) | Masaüstü oyun deneyiminin ölçümlenmesi ve iteratif geliştirme süreçleri | |
6) | Masaüstü oyunlarda rekabet, yetenek ve şans kavramları | |
7) | Masaüstü oyun bileşenleri: mekanikler, anlatı ve dinamikler | |
8) | Fikirden prototipe: oynanabilir prototipleme | |
9) | Oynanış testi ve oynanabilirlik, oyun analizi | |
10) | Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları I | |
11) | Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları II | |
12) | Final projesi için fikir sunumları ve kararlaştırma. | |
13) | Final projesi ilerleme gözlemleri. | |
14) | Final projesi sunumları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Oxford History of Board Games, David Parlett, 2009. The Civilized Guide to Tabletop Gaming: Rules Every Gamer Must Live By, Teri Litorco, 2016 Game Design Workshop – Tracy Fullerton Fundamentals of Game Design – Ernest Adams & Adam Rolling Challenges for Game Designers – Brenda Brathwaite & Ian Schreiber |
Diğer Kaynaklar: | "XU, Yan, et al. Chores Are Fun: Understanding Social Play in Board Games for Digital Tabletop Game Design. In: DiGRA Conference. 2011. WHALEN, Tara. Playing well with others: Applying board game design to tabletop display interfaces. In: ACM symposium on user interface software and technology. New York: ACM Press, 2003. WIGDOR, Daniel, et al. Under the table interaction. In: Proceedings of the 19th annual ACM symposium on User interface software and technology. ACM, 2006. p. 259-268." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 9 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 8 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. | |
2) | Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. | |
3) | Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. | |
4) | Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. | |
5) | Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. | |
6) | Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
7) | Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
8) | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. | 2 |
9) | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. | |
10) | Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. | |
11) | Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. | |
12) | En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. | |
13) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |