GAD3026 Tabletop Game DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3026 Masaüstü Oyun Tasarımı Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ
Dersin Amacı: Bu ders masa başında oynanan oyunlara odaklanmaktadır. Öğrencilerin analog oyun tasarım sürecini öğrenmesini ve deneyimlemesini amaçlarken, bir yandan oyun tasarımlarına entegrasyonu ile bağlantılar sunup oyun tasarımı hakkında farklı bakış açıları sunmaktadır. Ders aynı zamanda birçok atölye ve grup aktivitesi içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Oyun mekaniklerinin kullanım alanlarının kavranması.
2) Masaüstü oyunlarındaki mekaniklerin anlaşılması.
3) Pragmatik düşüncenin ve profesyonel bakış açısının analog bir oyunda nasıl kullanılacağı.
4) Masaüstü oyunların yapımındaki teknikleri analiz etme yeteneğinin öğrenciye kazandırılması.
5) Tüm analog projelerde oyun tasarımı ve yaratıcılık integrasyonu.

Dersin İçeriği

Ders içeriği oyunun fikirden ürüne dönüşüm sürecini, üretim öncesi ve sonrası dökümantasyonların (Oyun Tasarım Dökümanı, İlke Dökümanı, Kural Dökümanı vb.)yazımını ve yönetimini, beyin fırtınası, prototipleme ve oynanabilirlik testini kapsıyor.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Masaüstü oyunlara ve tasarım süreçlerine tarihsel yaklaşımlar
2) Masaüstü oynanış çeşitlerinin tanımlanması ve oyun kavramlarının incelenmesi
3) Oyun temposu, dinamikler ve mekaniklerinin yönetimi.
4) Masaüstü oyunların biçimsel ve dramatik elemanları
5) Masaüstü oyun deneyiminin ölçümlenmesi ve iteratif geliştirme süreçleri
6) Masaüstü oyunlarda rekabet, yetenek ve şans kavramları
7) Masaüstü oyun bileşenleri: mekanikler, anlatı ve dinamikler
8) Fikirden prototipe: oynanabilir prototipleme
9) Oynanış testi ve oynanabilirlik, oyun analizi
10) Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları I
11) Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları II
12) Final projesi için fikir sunumları ve kararlaştırma.
13) Final projesi ilerleme gözlemleri.
14) Final projesi sunumları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oxford History of Board Games, David Parlett, 2009.
The Civilized Guide to Tabletop Gaming: Rules Every Gamer Must Live By, Teri Litorco, 2016
Game Design Workshop – Tracy Fullerton
Fundamentals of Game Design – Ernest Adams & Adam Rolling
Challenges for Game Designers – Brenda Brathwaite & Ian Schreiber
Diğer Kaynaklar: "XU, Yan, et al. Chores Are Fun: Understanding Social Play in Board Games for Digital Tabletop Game Design. In: DiGRA Conference. 2011.
WHALEN, Tara. Playing well with others: Applying board game design to tabletop display interfaces. In: ACM symposium on user interface software and technology. New York: ACM Press, 2003.
WIGDOR, Daniel, et al. Under the table interaction. In: Proceedings of the 19th annual ACM symposium on User interface software and technology. ACM, 2006. p. 259-268."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 5
Projeler 9 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 8 64
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.