SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3026 | Masaüstü Oyun Tasarımı | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ |
Dersin Amacı: | Bu ders masa başında oynanan oyunlara odaklanmaktadır. Öğrencilerin analog oyun tasarım sürecini öğrenmesini ve deneyimlemesini amaçlarken, bir yandan oyun tasarımlarına entegrasyonu ile bağlantılar sunup oyun tasarımı hakkında farklı bakış açıları sunmaktadır. Ders aynı zamanda birçok atölye ve grup aktivitesi içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Oyun mekaniklerinin kullanım alanlarının kavranması. 2) Masaüstü oyunlarındaki mekaniklerin anlaşılması. 3) Pragmatik düşüncenin ve profesyonel bakış açısının analog bir oyunda nasıl kullanılacağı. 4) Masaüstü oyunların yapımındaki teknikleri analiz etme yeteneğinin öğrenciye kazandırılması. 5) Tüm analog projelerde oyun tasarımı ve yaratıcılık integrasyonu. |
Ders içeriği oyunun fikirden ürüne dönüşüm sürecini, üretim öncesi ve sonrası dökümantasyonların (Oyun Tasarım Dökümanı, İlke Dökümanı, Kural Dökümanı vb.)yazımını ve yönetimini, beyin fırtınası, prototipleme ve oynanabilirlik testini kapsıyor. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Masaüstü oyunlara ve tasarım süreçlerine tarihsel yaklaşımlar | |
2) | Masaüstü oynanış çeşitlerinin tanımlanması ve oyun kavramlarının incelenmesi | |
3) | Oyun temposu, dinamikler ve mekaniklerinin yönetimi. | |
4) | Masaüstü oyunların biçimsel ve dramatik elemanları | |
5) | Masaüstü oyun deneyiminin ölçümlenmesi ve iteratif geliştirme süreçleri | |
6) | Masaüstü oyunlarda rekabet, yetenek ve şans kavramları | |
7) | Masaüstü oyun bileşenleri: mekanikler, anlatı ve dinamikler | |
8) | Fikirden prototipe: oynanabilir prototipleme | |
9) | Oynanış testi ve oynanabilirlik, oyun analizi | |
10) | Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları I | |
11) | Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları II | |
12) | Final projesi için fikir sunumları ve kararlaştırma. | |
13) | Final projesi ilerleme gözlemleri. | |
14) | Final projesi sunumları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Oxford History of Board Games, David Parlett, 2009. The Civilized Guide to Tabletop Gaming: Rules Every Gamer Must Live By, Teri Litorco, 2016 Game Design Workshop – Tracy Fullerton Fundamentals of Game Design – Ernest Adams & Adam Rolling Challenges for Game Designers – Brenda Brathwaite & Ian Schreiber |
Diğer Kaynaklar: | "XU, Yan, et al. Chores Are Fun: Understanding Social Play in Board Games for Digital Tabletop Game Design. In: DiGRA Conference. 2011. WHALEN, Tara. Playing well with others: Applying board game design to tabletop display interfaces. In: ACM symposium on user interface software and technology. New York: ACM Press, 2003. WIGDOR, Daniel, et al. Under the table interaction. In: Proceedings of the 19th annual ACM symposium on User interface software and technology. ACM, 2006. p. 259-268." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 9 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 8 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |