REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD3026 | Masaüstü Oyun Tasarımı | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ERTUĞRUL SÜNGÜ |
Dersin Amacı: | Bu ders masa başında oynanan oyunlara odaklanmaktadır. Öğrencilerin analog oyun tasarım sürecini öğrenmesini ve deneyimlemesini amaçlarken, bir yandan oyun tasarımlarına entegrasyonu ile bağlantılar sunup oyun tasarımı hakkında farklı bakış açıları sunmaktadır. Ders aynı zamanda birçok atölye ve grup aktivitesi içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Oyun mekaniklerinin kullanım alanlarının kavranması. 2) Masaüstü oyunlarındaki mekaniklerin anlaşılması. 3) Pragmatik düşüncenin ve profesyonel bakış açısının analog bir oyunda nasıl kullanılacağı. 4) Masaüstü oyunların yapımındaki teknikleri analiz etme yeteneğinin öğrenciye kazandırılması. 5) Tüm analog projelerde oyun tasarımı ve yaratıcılık integrasyonu. |
Ders içeriği oyunun fikirden ürüne dönüşüm sürecini, üretim öncesi ve sonrası dökümantasyonların (Oyun Tasarım Dökümanı, İlke Dökümanı, Kural Dökümanı vb.)yazımını ve yönetimini, beyin fırtınası, prototipleme ve oynanabilirlik testini kapsıyor. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Masaüstü oyunlara ve tasarım süreçlerine tarihsel yaklaşımlar | |
2) | Masaüstü oynanış çeşitlerinin tanımlanması ve oyun kavramlarının incelenmesi | |
3) | Oyun temposu, dinamikler ve mekaniklerinin yönetimi. | |
4) | Masaüstü oyunların biçimsel ve dramatik elemanları | |
5) | Masaüstü oyun deneyiminin ölçümlenmesi ve iteratif geliştirme süreçleri | |
6) | Masaüstü oyunlarda rekabet, yetenek ve şans kavramları | |
7) | Masaüstü oyun bileşenleri: mekanikler, anlatı ve dinamikler | |
8) | Fikirden prototipe: oynanabilir prototipleme | |
9) | Oynanış testi ve oynanabilirlik, oyun analizi | |
10) | Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları I | |
11) | Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları II | |
12) | Final projesi için fikir sunumları ve kararlaştırma. | |
13) | Final projesi ilerleme gözlemleri. | |
14) | Final projesi sunumları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Oxford History of Board Games, David Parlett, 2009. The Civilized Guide to Tabletop Gaming: Rules Every Gamer Must Live By, Teri Litorco, 2016 Game Design Workshop – Tracy Fullerton Fundamentals of Game Design – Ernest Adams & Adam Rolling Challenges for Game Designers – Brenda Brathwaite & Ian Schreiber |
Diğer Kaynaklar: | "XU, Yan, et al. Chores Are Fun: Understanding Social Play in Board Games for Digital Tabletop Game Design. In: DiGRA Conference. 2011. WHALEN, Tara. Playing well with others: Applying board game design to tabletop display interfaces. In: ACM symposium on user interface software and technology. New York: ACM Press, 2003. WIGDOR, Daniel, et al. Under the table interaction. In: Proceedings of the 19th annual ACM symposium on User interface software and technology. ACM, 2006. p. 259-268." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 9 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 8 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |