FTR6017 Nöroplastisite ve Bilişsel RehabilitasyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR6017 Nöroplastisite ve Bilişsel Rehabilitasyon Güz
Bahar
3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı bilişsel rehabilitasyon ve nöroplastisitenin nöroanatomik, fizyolojik, yapısal ve fonksiyonel alt yapılarını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şu konularda bilgi sahibi olacaksınız:
1) Nöroplastisitenin nöroanatomik, fizyolojik, yapısal ve fonksiyonel alt yapıları detaylı olarak açıklanacaktır.
2) Bilişsel rehabilitasyon ve bileşenleri ve nasıl uygulanabileceği.
3) Nöroplastisiteyi artıracak egzersizler, aktiviteler ve yaşam değişiklikleri.

Dersin İçeriği

Bilişsel rehabilitasyonun ne olduğu, bileşenleri ve nasıl uygulanabileceği hakkında ayrıntılı içerik olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöroplastisiteye giriş
2) Ağır beyin hasarı sonrası kognitif rehabilitasyon
3) Reversibl ve irreversibl beyin hasarı sonrası kognitif rehabilitasyon
4) Multipl Sklerozda bilişsel rehabilitasyon
5) Sanat, beyin ve kognisyon
6) Serebral palside nörorehabilitasyon
7) Sanal gerçeklik ve video oyunlarının bilişsel rehabilitasyona katkısı
8) Ara Sınav
9) Vagus sinir stimülasyonunun bilişsel rehabilitasyon ve nöroplastisiteye katkısı
10) Aromaterapi ve nöroplastisite
11) Zihinsel imgeleme
12) Parkinson hastalığında dans Genetik varyasyonun nöroplastisiteye etkisi
13) Meditasyon, yoga ve bilinçli farkındalığın nöroplastisiteye katkısı
14) Aralıklı açlığın nöroplastisiteye katkısı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes and relevant articles from Pubmed will be shared with students.
Diğer Kaynaklar: Ders kaynakları ve Pubmedden ilgili makaleler öğrencilerle paylaşılacaktır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 3
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 3
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 3
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 2