Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Nöroplastisiteye giriş |
|
2) |
Ağır beyin hasarı sonrası kognitif rehabilitasyon |
|
3) |
Reversibl ve irreversibl beyin hasarı sonrası kognitif rehabilitasyon |
|
4) |
Multipl Sklerozda bilişsel rehabilitasyon |
|
5) |
Sanat, beyin ve kognisyon |
|
6) |
Serebral palside nörorehabilitasyon |
|
7) |
Sanal gerçeklik ve video oyunlarının bilişsel rehabilitasyona katkısı |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Vagus sinir stimülasyonunun bilişsel rehabilitasyon ve nöroplastisiteye katkısı
|
|
10) |
Aromaterapi ve nöroplastisite |
|
11) |
Zihinsel imgeleme |
|
12) |
Parkinson hastalığında dans Genetik varyasyonun nöroplastisiteye etkisi |
|
13) |
Meditasyon, yoga ve bilinçli farkındalığın nöroplastisiteye katkısı |
|
14) |
Aralıklı açlığın nöroplastisiteye katkısı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
3 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
5 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. |
3 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
4 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
4 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
3 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
3 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
3 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
3 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |